بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950042359
نویسنده : روشنک خجسته آجی¬بوزایه
عنوان پایان نامه : پیش بینی ابعاد فرسودگی تحصیلی براساس عاطفه مثبت و منفی، حرمت خود، تنظیم هیجان در دانش آموزان مقطع متوسطه
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : روانشناسی
رشته/گرایش تحصيلي : روانشناسی عمومی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :بهمن اکبری گوابری, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده دانش آموزان به دلایل مختلفی همواره در معرض فرسودگی تحصیلی قرار دارند. در این بین نقش عواطف، حرمت خود و توانایی در تنظیم هیجان حائز اهمیت است. هدف پژوهش حاضر پیش بینی ابعاد فرسودگی تحصیلی بر اساس عاطفه مثبت و منفی، حرمت خود و تنظیم هیجان در دانش آموزان مقطع متوسطه بود. جامعه آماری شامل تمامی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر رشت در نیمسال دوم سال تحصیلی 97-1396 به تعداد تقریبی 1260 نفر بود که از این بین تعداد 120 نفر نمونه بر اساس جدول مورگان و به نمونه¬گیری گیری تصادفی خوشه¬ای چندمرحله¬ای انتخاب شدند و فرسودگی تحصیلی سالملا-آرو و ناآتانن (2005)، عاطفه مثبت و منفي واتسن، کلارگ و تلگن (1988)، حرمت خود روزنبرگ (1989) و تنظیم هیجانی گروس و جان (2003) را تکمیل کردند. داده¬ها با استفاده از آزمون¬های ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتايج نشان داد بين نمره اهمال کاری تحصیلی با عاطفه مثبت، حرمت خود، نمره کل تنظیم هیجان و خرده مقیاس¬های بازداری شناختی و ارزیابی مجدد شناختی رابطه منفی و با عاطفه منفی رابطه مثبت و معنادار وجود دارد (05/0P
كلمات كليدي : کلید واژه¬ها: فرسودگی تحصیلی، عاطفه مثبت و منفی، حرمت خود و تنظیم هیجان.
تاريخ دفاع : 1397-3-9