بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 940154320
نویسنده : شباهنگ رجا
عنوان پایان نامه : بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی،رضایت از برند و ارائه خدمات بر رضایت مشتری با نقش تعدیلگر ترفیعات فروش(مطالعه موردی: فروشگاه های زنجیره ای شهر رشت)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :علی قلی پور سلیمانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : ظهور شبکه های اجتماعی آنلاین یکی از مهمترین رویدادها دردهه های اخیربوده است.اهمیت استفاده از شبکه های اجتماعی بعنوان ابزاربازریابی به سرعت درحال رشداست وحوزه های بسیاری راشامل میشود. تحلیل وابستگی های بین مشتریان وشبکه مصرف کننده میتواندبه شرکتها درجذب مشتریانی که ازطریق روشهای سنتی قابل شناسایی نبوده اندکمک بسیاری کند.امروزه بازارهایی تحت عنوان بازار های اینترنتی و بازار های مجازی مورد توجه قرار گرفته است که این نوع بازارها ماهیتی کاملامتفاوت از بازارهای فیزیکی دارندو این امرمستلزم شناخت بازارهای الکترونیکی وماهیت آنان است،تا ازاین طریق بتوان استراتژی های بهتری جهت کسب مزیت رقابتی در این بازارها تدوین کرد.از این رو، در تحقیق حاضربه بررسی تاثیر شبکه های اجتماعی،رضایت ازبرندو ارائه خدمات بر رضایت مشتری با نقش تعدیلگرترفیعات فروش در فروشگاه زنجیره ای شهر رشت پرداخته شده است.جامعه آماري این پژوهش مشتریان فروشگاههای زنجیره ای شهر رشت میباشندکه تعداد آنها نامحدود است.باتوجه به تعریف جامعه آماری نمونه آماری از روش نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس و با استفاده از فرمول کوکران برای جوامع نامحدودتعداد254 نفربعنوان نمونه آماری انتخاب شدند.این پژوهش ازنظرهدف تحقیق ،از نوع کاربردی میباشدوطرح تحقیق دراین پژوهش، توصیفی -تحلیلی ازنوع همبستگی است.همچنین ازپرسشنامه استاندارد (Ramanathan et all,2017)برای گردآوری داده هاکمک گرفته شده است.برای تجزیه و تحلیل داده ها نیز از آزمونهای کولموگوروف- اسمیرنف جهت تعیین نوع توزیع داده¬ها و بهره گیری از رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری و روش تحلیل مسیربرازش کلی مدل و آزمون فرضیه¬ها باکمک نرم افزارهایSmart pls.2و SPSS21 استفاده شده است.نتایج نشان میدهدکه ارائه خدمات بر روی رضایت مشتری تاثیر معنادار دارد و ترفیعات فروش رابطه بین ارائه خدمات با رضایت مشتری راتعدیل میکند.همچنین نتایج نشان داد که بین شبکه های اجتماعی و رضایت مشتری، رضایت از برند و رضایت مشتری تاثیر مثبت ومعناداری وجود نداردو نقش تعدیلگر ترفیعات فروش در رابطه بین شبکه های اجتماعی بارضایت مشتری و رابطه بین رضایت از برندبا رضایت مشتری تائید نشد. درنهایت براساس نتایج به دست آمده پیشنهادهایی برای فروشگاههای زنجیره ای بالاخص فروشگاههای زنجیره ای شهر رشت، ارائه شده است.
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: شبکه های اجتماعی ، رضایت از برند ، ترفیعات فروش ، رضایت مشتری
تاريخ دفاع : 1396-11-9