بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 940172459
نویسنده : منیره نورعلی زاده
عنوان پایان نامه : بررسی تاثیر مزیت موضعی بر عملکرد شرکت ها
(مورد مطالعه: شرکت های صنایع غذایی شهرستان رشت)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت مالي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :یلدا رحمتی غفرانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چكيده
اين تحقيق به لحاظ هدف كاربردي و به لحاظ روش انجام تحقيق، توصيفي از نوع همبستگی مي باشد. زيرا علاوه بر توصيف وضع موجود به بررسی روابط هريك از متغيرهاي تحقيق با استفاده از آزمون حداقل مربعات جزئی مي پردازد به علاوه ازاين جهت كه نتايج مورد انتظار آن را مي توان در شرکت های صنایع غذایی استان گیلان به كار برد از نوع كاربردي مي باشد. جامعه آماری این تحقیق همه شرکت های صنایع غذایی شهرستان رشت می باشد که تعداد کل آن ها 40 شرکت می باشد که به عنوان جامعه آماری این تحقیق در نظر گرفته شده است. با توجه به محدود بودن حجم جامعه آماری، کل جامعه آماری به عنوان حجم نمونه انتخاب شده است و از روش نمونه گیری تمام شماری استفاده شده است. در این پژوهش برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه ی استاندارد جوگرتنام (2017) استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها در این تحقیق از نرم افزار spss و PLS بهره گرفته شده است تا از این طریق ارتباط علی بین معیارهای مدل مشخص شده و راهکارهای صحیح ومناسب را تدوین نمود. نتایج بیانگر این است که مزیت موضعی بر عملکرد شرکت های صنایع غذایی شهرستان رشت تاثیر دارد.
كلمات كليدي: عملکرد شرکت، مزیت موضعی، سرمایه انسانی، بازارگرایی، تمایل به کارآفرینی
كلمات كليدي : عملکرد شرکت، مزیت موضعی، سرمایه انسانی، بازارگرایی، تمایل به کارآفرینی
تاريخ دفاع : 96-6-28