بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930473142
نویسنده : سیده نرجس نورلاهیجی
عنوان پایان نامه : سیده نرجس نورلاهیجی
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر میترا شعبانی نشتائی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : وفاداري نوعي نگرش مثبت به يك محصول است كه بر اثر استفاده مكرر از آن به وجود مي آيد كه مي توان دليل آن را فرآيندهاي رواني بيان نمود. به عبارت ديگر، تكرار خريد صرفا يك واكنش اختياري نيست بلكه نتيجه عوامل رواني، احساسي و هنجاري مي باشد. از این رو پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر هویت برند، ارزش اجتماعی، احساسی و عملکردی بر وفاداری برند از دیدگاه مشتریان لوازم خانگی ال جی و سامسونگ در استان گیلان مورد مطالعه قرار گرفته است که در زمره پژوهشی توصیفی-کاربردی به شمار می‌رود و با توجه به بهره‌گیری از پرسشنامه « یه و همکاران (2015) » لذا از تحقیق پیمایشی در این پژوهش استفاده گردیده‌است. جامعه آماری این پژوهش کلیه مشتریان لوازم خانگی ال جی و سامسونگ در استان گیلان می‌باشند که از جامعه‌های بسیار بزرگ (نامحدود) محسوب می‌گردد. نمونه ها از مشتریان لوازم خانگی ال جی و سامسونگ که از آن در فروشگاه های مربوط خرید کرده اند، بودند. بر اساس فرمول کوکران نامحدود به تعداد 370 حجم نمونه دست یافته شده است. روش نمونه گیری، غیر‌احتمالی دردسترس بوده است. نتایج تحقیق نشان داده است که هویت برند بر وفاداری به برند از دیدگاه مشتریان لوازم خانگی ال جی و سامسونگ در استان گیلان تاثیر مستقیم دارد اما هویت برند با در نظر گرفتن عامل سن و جنسیت بر وفاداری به برند تاثیر ندارد، همچنین ارزش اجتماعی بر وفاداری برند از دیدگاه مشتریان لوازم خانگی ال جی و سامسونگ در استان گیلان تاثیر مستقیم دارد. اما ارزش اجتماعی با در نظر گرفتن عامل سن و جنسیت بر وفاداری برند تاثیر ندارد. همچنین ارزش احساسی بر وفاداری برند از دیدگاه مشتریان لوازم خانگی ال جی و سامسونگ در استان گیلان تاثیر مستقیم دارد اما ارزش احساسی با در نظر گرفتن عامل سن و تاثیر ندارد. همچنین ارزش عملکردی بر وفاداری برند از دیدگاه مشتریان لوازم خانگی ال جی و سامسونگ در استان گیلان تاثیر مستقیم دارد اما ارزش عملکردی با در نظر گرفتن عامل سن و جنسیت بر وفاداری برند تاثیر ندارد. و این بدان معناست که تعدیل‌‌کنندگی عامل سن و جنسیت در تاثیر هویت برند، ارزش اجتماعی، احساسی و عملکردی بر وفاداری برند مورد تایید قرار نگرفته است.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: هویت برند، ارزش اجتماعی، ارزش احساسی، ارزش عملکردی، وفاداری برند، لوازم خانگی ال جی، سامسونگ
تاريخ دفاع : 1396-11-16