بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930510072
نویسنده : عزیز امیرشکری
عنوان پایان نامه : تاثیر تماشای فیلم های زیرنویس دار بر توانایی بیان شفاهی زبان آموزان ایرانی مقطع متوسط
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , ریحانه شیخی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : اساساً این پایان نامه تاثیر تماشای فیلم های زیرنویس دار را در بهبود توانایی بیان شفاهی انگلیسی فراگیران متوسطه ایرانی مورد بحث قرارداده و با مثال نشان داده است. این مطالعه مخصوصاً با این هدف انجام شده است تا مشخص شود که آیا فراگیران شرکت کرده در این تحقیق با روش زیرنویس (گروه آزمودنی) پیشرفت بیشتری را نسبت به گروهی که در این تحقیق بدون زیرنویس آموزش دیدند بدست خواهد آورد یا نه. به این منظور 100 دانش آموز پسر در این مطالعه شرکت کردند. پس از همگن شدن از طریق آزمون تعیین سطح QPT، 60 فراگیر انتخاب شدند و سپس به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند، گروه شاهد و گروه آزمودنی (دو گروه 30 نفره). پس از آن از هردو گروه یک پیش آزمون گرفته شد، که یک آزمون گفتار لغت بود. بعد از آن گروه آزمایشی بر اساس تماشای فیلم های زیرنویس دار تحت آموزش قرار گرفت. اما گروه گواه توسط فیلم های بدون زیرنویس مورد آموزش قرار گرفت. فرایند آموزش 16 جلسه به طول انجامید. سرانجام درپایان دوره از هردو گروه یک پس آزمون گفتار لغت گرفته شد. سپس تجزیه و تحلیل آماری از طریق نمونه های مستقل t-test و ANCOVA انجام شد. از مطالعه ی انجام شده این نتیجه به دست آمد که فیلم های زیرنویس دار موجب بهبود بیان شفاهی زبان آموزان می شود.
كلمات كليدي : فیلم های زیرنویس دار، بیان شفاهی انگلیسی، فراگیران متوسطه ایرانی
تاريخ دفاع : 1395-11-6