بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940449483
نویسنده : بهاره آفتابی
عنوان پایان نامه : بررسی رابطه مشتری گرایی، تعهد رفتاری و ارتباطات با عملکرد صادراتی شرکت های صادرکننده استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , رحمت علی صابری حقایق,
استاد مشاور () : ,
چكيده : صادرکننده استان گیلان می باشد. رویکرد پژوهش حاضر از نوع کمی است. این پژوهش بر اساس هدف از نوع کاربردی و به لحاظ ماهیت از نوع توصیفی – همبستگی می باشد. جهت گردآوری اطلاعات در این پژوهش از روش میدانی که شامل مصاحبه و پرسشنامه و کتابخانه ای شامل کتب، پایان نامه ها، مقالات و... استفاده شده است. همچنین اطلاعات اولیه از طریق پرسشنامه جمع آوری خواهد شد.در این پژوهش جامعه آماری تمامی شرکت های صادرکننده فعال در سال های 96 -95 در استان گیلان می‌باشد که تعداد آن‌ها 46 شرکت می باشد و جامعه اماری ما کلیه مدیران شرکت های صادرکننده می باشد که به دلیل حجم محدود این شرکت ها تعداد مدیران نیز محدود و 46 نفر می باشد که در این راستا از روش سرشماری استفاده می نماییم. در این تحقیق از روش های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. در قسمت امار استنباطی از نرم افزارهای spss و Lizrel استفاده می شود. نتایج بدست آمده از تحقیق نشان می دهد که مشتری مداری بر تعهد رفتاری در شرکت های صادرکننده تاثیرمثبت و معنا داري دارد. همچنین میزان این تاثیر نیز برابر با 38/0 است. مشتری مداری بر ارتباطات در شرکت های صادرکننده تاثیرمثبت و معنا داري دارد. همچنین میزان این تاثیر نیز برابر با 52/0 است. تعهد رفتاری بر عملکرد صادرات در شرکت های صادرکننده تاثیرمثبت و معنا داري دارد. همچنین میزان این تاثیر نیز برابر با 24/0 است. ارتباطات بر عملکرد صادرات در شرکت های صادرکننده تاثیرمثبت و معنا داري دارد. همچنین میزان این تاثیر نیز برابر با 71/0 است. ارتباطات بر تعهد رفتاری در شرکت های صادرکننده تاثیرمثبت و معنا داري دارد. همچنین میزان این تاثیر نیز برابر با 59/0 است. مشتری مداری بر عملکرد صادرات در شرکت های صادرکننده تاثیرمثبت و معنا داري دارد. همچنین میزان این تاثیر نیز برابر با 69/0 است. لذا با توجه به موارد فوق کلیه فرضیات تایید و بین تمام متغیرها رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: عملکرد صادرات، مشتری مداری، تعهد رفتاری، ارتباطات
تاريخ دفاع : 10-11-96