بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 940298600
نویسنده : مریم محمدی
عنوان پایان نامه : تاثیر تدریس زمینه های معناشناسی روی بهبود دانش لغت کودکان ایرانی فراگیرنده ی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مجید پورمحمدی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده
هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر تدریس زمینه های معناشناسی روی بهبود دانش لغت کودکان ایرانی فراگیرنده ی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه در ایران بوده است. شرکت کنندگان شامل 60 فراگیرنده ی ایرانی سطح متوسط مذکر و مونث زبان انگلیسی مرکز علوم و فنون کیش درشهر رشت بین سنین 6 تا 12 می باشد. در این پژوهش از روش آزمایشی پیش آزمون-پس آزمون در چهارچوب گروهی به عنوان طرح تحقیق استفاده شده است. شرکت کنندگان به صورت تصادفی به دو گروه آزمایشی و شاهد تقسیم شدند. در گروه آزمایشی به شرکت کنندگان واژگانی آموزش داده شد که به لحاظ معنایی به یکدیگر مرتبط بودند و در گروه شاهد به شرکت کنندگان واژگانی آموزش داده شد که به یکدیگر غیر مرتبط بودند. به هر دو گروه پیش آزمون و پس آزمون داده شد. فرضیه تحقق این بوده است که تدریس زمینه های معناشناسی هیچ تاثیر آماری قابل ملاحظه ای بر دانش لغت کودکان ایرانی فراگیرنده ی زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه ندارد. یافته ها نشان دادند که تدریس زمینه های معناشناسی موجب بهتر شدن عملکرد شرکت کنندگان در آزمون واژگان می شود. شرکت کنندگان گروه آزمایشی عملکرد بهتری داشته و در نتیجه فرضیه ی صفر تحقیق رد شد.
كلمات كليدي : معناشناسی ،فراگیرنده ی،بهبود
تاريخ دفاع : 96-11-2