بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950051266
نویسنده : هدایت حیدری صوفیانی
عنوان پایان نامه : تحقیق اثر بازارگرایی، گرایش به کارآفرینی و سرمایه انسانی بر مزیت وضعی بر روی شرکت های استارتاپ(نوپا)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , علی قلی پور سلیمانی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : عملکرد سازمانی مسئله ی بسیار مهم و حیاتی برای تمامی افراد و سازمان ها است و عملکرد متمایز سازمان ها به عنوان مزیت رقابتی برای آنها بشمار می رود. عملکرد سازمانی نتیجه سیاست های مالی، پیشرفت فنی، نوآوری و کیفیت عوامل انسانی، ساختاری و رابطه ایی است که تحت تاثیر سرمایه گذاری، توسعه و پژوهش است. عملکرد سازمانی مناسب در سازمان نیازمند مدیریت در سرمایه های فکری سازمان است. از این رو هدف اصلی تحقیق اثر بازارگرایی، گرایش به کارآفرینی و سرمایه انسانی بر مزیت وضعی بر روی شرکت های استارتاپ(نوپا) است. پژوهش جاري از نوع پژوهش هاي كاربردي و از نظر دسته بندی پژوهش بر حسب نحوه ی گردآوری داده ها از نوع تحقيقات توصیفی و از نظر روش از نوع تحقیقات همبستگی است. جامعه آماری در پژوهش حاضر کلیه ی شرکت های استارتاپ(نوپا) شهر تهران است. روش نمونه گیری مورد استفاده در تحقیق از نوع نمونه گیری سرشماری و تعداد نمونه نیز برابر با 118 نفر است. ابزار جمع آوري اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه ي استاندارد است. کلیه ی تجزیه و تحلیل داده ها از طریق نرم افزارهای اس پی اس اس و پی ال اس انجام شده است. براي بررسي فرضيه هاي پژوهش از مدل سازی معادلات ساختاری و تحليل عاملي تاييدي استفاده شده است. نتیجه ی فرضیه های تحقیق حاکی از تاثیر مثبت سرمایه ی انسانی بر مزیت موقعیت سازمان های استارتاپی؛ بازارگرایی بر مزیت موقعیت سازمان های استارتاپی؛ تمایل به کارآفرینی بر بر مزیت موقعیت سازمان های استارتاپی؛ مزیت موقعیت سازمان بر عملکرد سازمان های استارتاپی داشت.
كلمات كليدي : سرمایه انسانی، بازارگرایی، عملکرد سازمان، تمایل به کارآفرینی، سرمایه انسانی.
تاريخ دفاع : 1397-3-7