بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940074936
نویسنده : رباب صائبی
عنوان پایان نامه : بررسی و مطالعه‌ی تاثیر به‌کارگیری تجارت الکترونیک در وفاداری مصرف‌کنندگان در بانک ملی (مورد مطالعه: استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر میترا شعبانی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده با وجود مزایای بسیار بانکداری اینترنتی و هزینه های سنگین سرمایه گذاری بانک‌ها، مشتریان ازخدمات بانکداری اینترنتی آنگونه که انتظار می رود استفاده نمی‌کنند. هدف اصلی تحقیق حاضر، سنجش تاثیر به کارگیری تجارت الکترونیک بر وفاداری مصرف‌کنندگان خدمات مالی بانک ملی در استان گیلان است. از اینرو با توجه به فرمول کوکران 391 نفر از مشتریان به روش غیراحتمالی در دسترس انتخاب شدند. روایی پرسشنامه با استفاده از روایی صوری و تحلیل عاملی (0.860) و پایائی آن با گزارش ضریب آلفای کرونباخ (0.942) مورد تائید قرار گرفت. جهت آزمون فرضیه‌ها از تکنیک معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج حاصل نشان داد که خودکارآمدی تجارت الکترونیک ادراک شده با توجه به سهولت و منفعت ادراک شده بر وفاداری مشتریان بانک ملی تاثیر مثبت و معنی‌داری دارد. هم‌چنین کیفیت ادراک شده تاثیر مثبتی بر وفاداری مشتریان دارد. به گونه‌ای که ادراکات فرد از مفید بودن با ضریب 85 درصد بیشترین تاثیر و کیفیت ادراک شده کمترین تاثیر را دارد.
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: بانکداری الکترونیک، وفاداری مصرف کنندگان، سهولت ادراک شده، کیفیت ادراک شده، منفعت ادراک شده.
تاريخ دفاع : 1397-3-22