بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930498859
نویسنده : مریم ذاکری چپرپردی
عنوان پایان نامه : بررسی تأثیرات ناشی از هزینه تغییر و رضایت مشتری بر ابعاد ارزش ویژه برند (مورد مطالعه: شعبات بیمه آسیا در استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني-بازرگاني داخلي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :حمیدرضا رضایی کلیدبری, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده هر فعالیت بازاریابی می تواند به موفقیت یا عدم موفقیت برند در بهره برداری از ارزش ویژه برند نهفته باشد. به میزانی که سطح ارزش ویژه برند افزایش یابد منجر به ترجیحات بیش تر مصرف کننده، مقاصد رفتار خرید و رفتار انتخاب برند می شود. برندهایی که قدرتمند تر هستند ارزش ویژه برند بیش تری دارند که به نتایج بهتر بازار مثل توسعه پذیری و انعطاف پذیری در قیمت و عملکرد دست می یابند. تحقیق حاضر به دنبال پاسخ به این سؤال است آیا هزینه های تغییر و رضایت مشتری می تواند اثر معناداری بر ابعاد ارزش ویژه برند در نمایندگی های بیمه آسیا دراستان گیلان داشته باشد؟می‌پردازد. این تحقیق براساس نوع هدف کاربردی است. روش گردآوری داده‌ها میدانی بوده است. به منظور گردآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر بیمه گذاران شرکت بیمه آسیا در استان گیلان می باشند و 211 نفر از آن ها به عنوان نمونه‌ی تحقیق از طریق فرمول کوکران برای جامعه نامحدود به دست آمد. روش نمونه برداری در تحقیق حاضر ، نمونه برداری غیر احتمالی در دسترس بوده است. برای بررسی پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ بهره برداری شد که برای همه‌ی متغیرها بالاتر از 7/0 بدست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از معادلات ساختاری از نرم افزارهایSPSS وPLS استفاده شد. نتیج تجزیه و تحلیل نشان می دهند که از 12 فرضیه تحقیق، 7 فرضیه مورد تأیید و 5 فرضیه رد شدند. فرضیه های تأیید شده شامل: کیفیت ادراک شده تاثیر مثبتی بر وفاداری برند دارد، رضایت مشتری تاثیر مثبتی بر کیفیت ادراک شده دارد، رضایت مشتری تاثیر مثبتی بر وفاداری برند دارد،هزینه های تغییر تاثیر مثبتی بر آگاهی برند دارد، هزینه های تغییر تاثیر مثبتی بر تداعی برند دارد، هزینه های تغییر تاثیر مثبتی بر وفاداری برند دارد، هزینه های تغییر تاثیر مثبتی بر رضایت مشتری دارد. و فرضیه های رد شده شامل: تأثیر آگاهی برند بر تداعی برند ، تأثیر تداعی برند بر کیفیت خدمات ادراک شده، تأثیر رضایت مشتری بر تداعی برند، تأثیر رضایت مشتری بر آگاهی برند، تأثیر هزینه تغییر بر کیفیت خدمات ادراک شده است.نتایج حاکی از آن است بیش ترین شدت بین هزینه تغییر و رضایت مشتری و کم ترین شدت ارتباط بین رضایت مشتری و وفاداری بوده است. واژگان کلیدی: آگاهی برند، تداعی برند، رضایت مشتری، کیفیت ادراک شده، وفاداری برند هزینه تغییر
كلمات كليدي : آگاهی برند، تداعی برند، رضایت مشتری، کیفیت ادراک شده، وفاداری برند هزینه تغییر
تاريخ دفاع : 95-11-30