بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940068341
نویسنده : نازنین امانی بیشه گاه
عنوان پایان نامه : اضطراب موقعیتی و ارتباط آن با مهارت خواندن زبان آموزان ایرانی سطح متوسط
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , موسی صدرایی نجفی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : این تحقیق به بررسی ارتباط میان اضطراب موقعیتی و مهارت خواندن زبان آموزان ایرانی سطح متوسط می پردازد. پرسش اصلی که تحقیق کنونی سعی در پاسخ به آن داشت این بود که آیا ارتباطی میان اضطراب موقعیتی و مهارت خواندن زبان آموزان ایرانی سطح متوسط وجود دارد یا خیر. به این منظور، 40 زبان آموز در موسسه ی زبان انگلیسی گفتمان در رشت بر اساس عملکردشان در بخش خواندن آزمون تافل به عنوان سطح متوسط انتخاب شدند. محدوده ی سنی زبان آموزان 15 تا 21 سال بود. بخش خواندن آزمون تافل برای تعیین سطح مهارت زبان آموزان و پرسش نامه ترجمه شده ی اضطراب موقعیتی برای جمع آوری داده ها در این پژوهش مورد استفاده قرار گرفت. ارتباط احتمالی میان دو متغیر، یعنی اضطراب موقعیتی و نمرات خواندن از طریق آمارهای توصیفی و همبستگی گشتاوری پیرسون بررسی شد (Pearson r). نتایج بدست آمده نشان داد که از لحاظ آماری ارتباط چشمگیری میان اضطراب موقعیتی زبان آموزان و سطح مهارت آن ها وجود دارد (P ≤ .01). به عبارت دیگر، یافته ها حاکی از آن است که اضطراب موقعیتی زیاد زبان آموزان ایرانی با عملکرد ضعیف آن ها ارتباط داشته است و در مقابل، اضطراب موقعیتی اندک منجر به بهبود عملکردشان در خواندن شده است.
كلمات كليدي : اضطراب موقعیتی، مهارت خواندن، زبان آموزان ایرانی
تاريخ دفاع : 1396-6-30