بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950299721
نویسنده : زهرا عیوضی نسب
عنوان پایان نامه : تبیین قصد خرید مشتریان بیمه ایران در استان گیلان با توجه به نقش اعتبار و نگرش به برند
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :علی قلی پور سلیمانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : هر کسب و کار با درک رفتار مخاطبان بهتر می شود. در معاملات و مبادلات، مطالعه رفتار مخاطبان و مصرف کنندگان نگرش خوبی برای افراد برای برقراری ارتباط است. بازاریابی موفق با درک ماهیت و رفتار مخاطبان شروع می شود. هدف و قصد خرید و رفتار مصرف کننده شامل فرآیندهای روانشناختی و اجتماعی متعددی است که قبل و بعد از خرید و مصرف فعالیت وجود دارد. در این راستا، هدف اصلی تحقیق، توضیح قصد خرید مشتریان بیمه ایران در استان گیلان با توجه به اعتبار و نگرش نام تجاری است. اين تحقيق از لحاظ هدف کاربردي و از لحاظ جمع آوري داده ها توصيفي است. همچنين رابطه متغيرهاي تحقيق با نوع همبستگي است. جامعه آماری این پژوهش مشتریان بیمه ایرانی در استان گیلان است. روش نمونه گیری در نوع غیر احتمالی در دسترس است. حجم نمونه 372 نفر از مشتریان بیمه ایران در سراسر استان گیلان است. برای تجزیه و تحلیل آماری، در نرم افزار SPSS و PPS مورد استفاده قرار گرفت. برای آزمون فرضیه های تحقیق، با استفاده از رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار Liserl Level مورد استفاده قرار گرفته است. نتایج آزمون فرضیه های تحقیق نشان داد که نگرش مصرف کننده بر اعتبار منبع بر نگرش برند تأثیر می گذارد. همچنین در فرضیه بعدی، نگرش برند نسبت به خرید قصد تایید شده است. در فرضیه سوم پژوهش، تأثیر نگرش مصرف کننده بر اعتبار منبع بر اعتبار برند نیز تأیید شد. در نهایت، در فرضیه نهایی تحقیق، تأثیر اعتبار نام تجاری بر روی قصد خرید تایید شده است. کلید واژه ها: قصد خرید، نگرش مشتری، اعتبار نام تجاری، بیمه.
كلمات كليدي : قصد خرید، نگرش مشتری، اعتبار نام تجاری، بیمه.
تاريخ دفاع : 97-4-24