بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950037225
نویسنده : طاهره مجلل
عنوان پایان نامه : بررسی آثار یک دوره بازی های بومی – محلی به همراه تمرین در منزل بر مهارت های حرکتی پایه، میزان شادمانی و برخی از شاخص های آمادگی جسمانی دختران دانش آموز ابتدایی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : تربیت بدنی
رشته/گرایش تحصيلي : فیزیولوژی ورزشی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :شهرام غلامرضایی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : مقدمه: هدف از این مطالعه، بررسی آثار یک دوره بازی های بومی-محلی به همراه تمرین در منزل بر مهارت های حرکتی پایه، میزان شادمانی و برخی از شاخص های آمادگی جسمانی دختران دانش آموز ابتدایی بود. روش کار: در این مطالعه نیمه تجربی، از بین دانش آموزان دختر ابتدایی مدرسه منتخب شهر رشت، 40 داوطلب انتخاب و به صورت تصادفی به دو گروه تجربی (تعداد= 20 نفر، انجام بازی های بومی محلی به همراه تمرین در منزل) و کنترل (تعداد= 20 نفر، بدون مداخله) تقسیم شدند. طول مدت مطالعه هشت هفته بود. مداخلات شامل دو جلسه 45 دقیقه ای بازی های بومی محلی و دو جلسه تمرین مهارت های پایه (سه ست 4-8 تکراری) در منزل بود. شادمانی، مهارت های حرکتی پایه، آمادگی جسمانی و ترکیب بدن آزمونی ها قبل و بعد از اتمام مداخلات در هر دو گروه اندازه گیری شد. نتایج: مداخلات موجب بهبود معنی دار مهارت کنترل شیء، مهارت انتقالی، شادمانی، قدرت ، توان بی هوازی و چابکی در گروه تجربی شد (0/01=p). با این وجود، تمرینات بر بهبود ترکیب بدن آزمودنی ها تاثیر معنی داری نداشت (05/0p>). تغییرات بین گروهی نیز نشان دهنده تفاوت معنی دار متغیر های کنترل شیء (0/01=p)، مهارت انتقالی (0/01=p)، شادمانی (0/01=p)، قدرت (0/01=p)، توان (0/01=p) و چابکی (0/01=p) بین دو گروه در پس آزمون بود. نتیجه گیری: به نظر می رسد که بازی های بومی محلی همراه با تمرین در منزل می تواند برای بهبود مهارت های حرکتی بنیادی، شادمانی و آمادگی جسمانی دانش آموزان دختر ابتدایی موثر باشد.
كلمات كليدي : بازی های بومی- محلی، مهارت های حرکتی پایه، شادمانی، آمادگی جسمانی، دختران دانش آموز
تاريخ دفاع : 1397-4-27