بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940087840
نویسنده : فاطمه مسرور
عنوان پایان نامه : فرهنگ بازاریابی کشور میزبان و میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني-بازرگاني داخلي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر حمیدرضا علیپور,
استاد مشاور () : ,
چكيده : سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی، در میان کشورها یک کانال مهم برای انتشار فن آوری می‌باشد که به نوبه خود رشد بهره‌وری را در کشور میزبان افزایش می‌دهد. هدف اصلی مقاله‌ی حاضر، سنجش رابطه‌ی میان فرهنگ بازاریابی کشور میزبان و میزان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌باشد. از اینرو داده‌های تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای سال‌های 2005 تا 2014 مورد تجزیه و تحلیل قرا گرفت. جهت آزمون فرضیه‌ها از مدل پنل دیتا استفاده شده است. نتایج حاصل نشان داد که تمامی متغیرهای مستقل، منهای درجه باز بودن اقتصاد کشور با جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی رابطه‌ی معنی‌داری دارد. به گونه‌ای اندازه بازار، منابع طبیعی و کارایی نیروی کار رابطه‌ی مثبت و مالیات و تورم با متغیر وابسته رابطه‌ی منفی و معکوس دارد.
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: سرمایه گذاری مستقیم خارجی، اندازه بازار، منابع طبیعی، کارایی نیروی کار، کشورهای عضو اتحادیه اروپا.
تاريخ دفاع : 1396-3-16