بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 930490485
نویسنده : محمد امیدی
عنوان پایان نامه : تأثیر ابعاد مسئولیت اجتماعی و بازاریابی داخلی بر گردش شغلی با نقش میانجی گری تعهد سازمانی
(مطالعه موردی:نمایندگان فروش شرکتهای بیمه استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت بيمه
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مهدی فدائی اشکیکی, , مهدی فدایی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : گردش صحيح پرسنل در مشاغل مختلف باعث مي شود كه تناسب مشاغل با شاغلين آنها بطور مستمر حفظ شود. با توجه به اينكه انسان در جهت تعالي و تكامل حركت مي كند، ثابت نگهداشتن مداوم پرسنل در پستها و مشاغل سازماني نه به نفع سازمان و نه به نفع كاركنان آن مي باشد. این پژوهش نیز با هدف بررسی تأثیر ابعاد مسئولیت اجتماعی و بازاریابی داخلی بر گردش شغلی با نقش میانجی گری تعهد سازمانی نمایندگان فروش شرکتهای بیمه استان گیلان انجام گرفت. برای جمع آوری اطلاعات در خصوص متغیرهای تحقیق، از روشهای میدانی بهره برداری گردید. جامعه آماری مورد پژوهش شامل تمامی نمایندگان فروش شرکتهای بیمه استان گیلان می باشد. با استفاده از فرمول حجم محدود کوکران 268 نفر بعنوان نمونه تحقیق محاسبه شده است. پرسشنامه نیز شامل 39 سوال بوده که از مقاله کیم و همکاران (2016) استخراج شده است. پس از تایید روایی و پایایی پرسشنامه، داده های آماری تحقیق با استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصله حاکی از آن است که ابعاد مسئولیت پذیری بجز (مسائل اخلاقی) و ابعاد بازاریابی داخلی تاثیر مثبت و معناداری بر تعهد سازمانی و در نهایت بر گردش شغلی نیز تاثیری مثبت و معنادار دارد.
كلمات كليدي : ابعاد مسئولیت اجتماعی، ابعاد بازاریابی داخلی، تعهد سازمانی، گردش شغلی
تاريخ دفاع : 1396-6-26