بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940244203
نویسنده : نورا صفری
عنوان پایان نامه : بررسی درک توانش آموزشی استادان زبان انگلیسی: مطالعه موردی: استادان زبان انگلیسی استان گیلان
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :قاسم آقاجان زاده کیاسی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : بررسی درک توانش آموزشی استادان زبان انگلیسی: مطالعه موردی: استادان زبان انگلیسی استان گیلان نگارنده: نورا صفری استاد راهنما: دکتر قاسم آقاجانزاده کیاسی چکیده بدون شک یک رابطه قوی بین توانایی معلمان و تدریس موثر وجود دارد. و توانایی آموزشی معلمان نقش موثری در موفقیت زبان آموزان دارد. مطالعه حاضر سعی در سنجش دیدگاه استادان زبان انگلیسی در مورد توانش آموزشی داشت. در مروری بر ادبیات موجود یک مجموعه هفت مولفه ای شامل آمادگی قبل از تدریس، مدیریت کلاس، تدریس، تسلط بر محتوی درس، ارزیابی، نگرش و اعتقاد را ایجاد کرد. به همین منظور، ابتدا یک پرسشنامه 48 سوالی بر اساس مولفه های مذکور ایجاد شد. روایی و پایایی پرسشنامه که بر اساس مقیاس لیکرت بود بدست آمد و بین 54 استاد زبان انگلیسی دانشگاه های استان گیلان توزیع شد. این استادان به روش نمونه گیری هدفمند ساده انتخاب شدند. ویژگی های مانند سن، جنسیت، رشته تحصیلی، رتبه داشگاهی، و سابقه تدریس دبیران زبان انگلیسی دراین مورد بررسی شدند. برای تکمیل یافته های پرسشنامه، یک مصاحبه نیمه ساختاری بر اساس هفت مولفه توانش زبانی بین 9 استاد زبان انگلیسی صورت گرفت. نتایج بدست آمده از پرسشنامه و مصاحبه نشان داد استادان زبان انگلیسی با ویژیگی های ذکر شده بالا دیدگاه های مثبتی نسبت به توانش آموزشی دارند. یافته های مطالعه می تواند مورد استفاده استادان زبان انگلیسی، دانشگاه و سیستم آموزش زبان قرار گیرد.
كلمات كليدي : درک توانش آموزشی
تاريخ دفاع : 1396-11-08