بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950070879
نویسنده : زهرا عفایی
عنوان پایان نامه : تاثیر تعهد مدیریت سطح بالا بر مشارکت مشتری با در نظر گرفتن نقش میانجی متغیرهای نوآوری فرایند سبز و نوآوری مدیریتی سبز (مورد مطالعه: SMEs واقع در شهر صنعتی رشت)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :بیژن شفیعی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده یکی از مهم ترین ارکان اقتصادی کشورهای مختلف جهان، شرکت های کوچک و متوسط فعال در شهرک های صنعتی می باشند. از این رو هدف از تحقیق حاضر سنجش تاثیر تعهد مدیریت سطح بالا بر مشارکت مشتری با در نظر گرفتن نقش میانجی متغیرهای نوآوری فرایند سبز و نوآوری مدیریتی سبز (مورد مطالعه: SMEs واقع در شهر صنعتی رشت) می باشد. روش تحقیق بکار گرفته شده، از نظر نوع گردآوری داده ها توصیفی از نوع پیمایشی بوده و تحقیق از نظر هدف یا ماهیت کاربردی است. برای تبدیل اطلاعات کیفی به کمی از طیف لیکرت 5 گزینه ای استفاده شد. جامعه آماري اين تحقيق از مدیران بنگاه های کوچک و متوسط در شهر صنعتی رشت تشكيل گردیده که تعداد آن ها با توجه به استعلام از سازمان صنایع کوچک و متوسط حدود 180 واحد می باشد. حداقل حجم نمونه 95 تخمین زده شد. برای اطمینان بیشتر به منظور جمع آوری داده ها، به میزان 10 درصد اضافی تر پرسشنامه که حاوی سوالات مشخصات شرکت ها و سوالات مربوط به فرضیه های تحقیق است در میان نمونه توزیع شد(113 پرسشنامه توزیع شد) و 102 پرسشنامه تکمیل شده و مورد قبول پس از جمع آوری مورد تحلیل قرار گرفت. با توجه به ماهیت جامعه محدود برای تعیین حجم نمونه ازفرمول کوکران جامعه محدود استفاده شد. روش نمونه گیری تصادفی ساده می باشد. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه بود. در بخش آمار استنباطی، به منظور بررسی روایی پرسشنامه در دو بخش روایی همگرا و روایی ممیز مورد بررسی قرار گرفته است و در نهایت به منظور بررسی فرضیات تحقیق از مدل سازی معادلات ساختاری با کمک نرم افزار SmartPLS 3 و برای آمار توصیفی از SPSS استفاد شده است. نتایج نشان دادند که تعهد مدیریت سطح بالا بر نوآوری فرایند سبز، نوآوری مدیریتی سبز و مشارکت مشتریان تاثیر دارد. نوآوری فرایند سبز و نوآوری مدیریتی سبز بر مشارکت مشتریان تاثیر دارند. همچنین نوآوری فرایند سبز و نوآوری مدیریتی سبز تاثیر تعهد مدیریت سطح بالا بر مشارکت مشتریان را میانجی گری می کنند .
كلمات كليدي : کلیدواژه ها: مشارکت مشتریان ، تعهد مدیریت سطح بالا، نوآوری فرایند سبز، نوآوری مدیریتی سبز
تاريخ دفاع : 1397-05-09