بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 950029282
نویسنده : رضا کازرانی
عنوان پایان نامه : نقش کاربرد مولفههای مدیریت دانش به واسطه کیفیت IT سازمان در بهبود عملکرد بازاریابی (موسسه ثامن در استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت اجرايي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :شهرام گیلانی نیا, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چكيده
پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش کاربرد مولفههای مدیریت دانش به واسطه کیفیت IT سازمان در بهبود عملکرد بازاریابی شعب موسسه اعتباری ثامن در استان گیلان انجام گرفته است بطوریکه با توجه مولفههای مدیریت دانش (ایجاد دانش، ثبت دانش، پالایش دانش، انتشار دانش، کاربرد دانش، بازیابی دانش) و کیفیت فناوری اطلاعات و عملکرد بازاریابی موسسه اعتباری ثامن مورد بررسی قرار گرفت. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات میدانی، روش تحقیق در مطالعه حاضر با توجه به شکل بیان فرضیهها توصیفی و تحلیلی از نوع عِلّی است. جامعه آماری این پژوهش کلیهی کارشناسان موسسههای مالی و اعتباری ثامن در استان گیلان میباشد؛ طبق گزارشات بدست آمده، حجم جامعه آماری در 21 شعبه در استان گیلان حدود 168 نفر برآورد شده است. نحوۀ محاسبه حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران قابل مشاهده است. لذا با استفاده از روش نمونهگیری در دسترس به تقلیل واحدهای پژوهشی پرداخته شده است، حجم نمونه مورد نیاز برابر 117 نفر برآورد شده است، شامل پرسشنامهی طراحی شده پس از آنکه روایی آن از طریق روایی محتوا و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت در کل جامعه آماری توزیع شد. و برای محاسبه ضریب آلفای کرونباخ از نسخه 23 نرمافزار SPSS استفاده شده است. یافتههای تحقیق هم حاکی از معنادار بودن رابطه مولفههای مدیریت دانش و کیفیت فناوری اطلاعات و عملکرد بازاریابی موسسه اعتباری ثامن وجود دارد.
واژگان کلیدی: مدیریت دانش، کیفیت فناوری اطلاعات، عملکرد بازاریابی، IT
كلمات كليدي : مدیریت دانش، کیفیت فناوری اطلاعات، عملکرد بازاریابی، IT
تاريخ دفاع :