بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950277492
نویسنده : مریم محسنی یوسفی
عنوان پایان نامه : بررسی نقش میانجی گری قابلیت نوآوری در ارتباط بین بازارمحوری و عملکرد صادرات شرکت‌های کشتیرانی بندرانزلی
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :رضا آقاجان نشتایی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : هدف کلی این تحقیق بررسی نقش میانجی¬گری قابلیت نوآوری در ارتباط بین بازارمحوری و عملکرد صادرات است. روش تحقیق از نوع توصیفی و هدف آن کاربردی است و روش گردآوری داده¬ها میدانی و ابزار آن پرسشنامه است. جامعه آماری تحقیق حاضر شرکتهای کشتیرانی بندرانزلی که در بخش صادرات فعّالیت دارند به تعداد 30 شرکت است. که بصورت سرشماری محقق پرسشنامه را بین تمامی شرکتها و مدیران ارشد توزیع نمود. در نهایت پرسشنامه¬های جمع آوری شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. در سپس پرسشنامه¬ها جمع¬آوری و داده¬ها با استفاده از نرم افزار SPSS 23 و v.pls1.04b1 مورد تجزیه و تحلیل قرار می¬گیرد. با تجزیه و تحلیل داده¬ها مشخص گردید در سطح 95% : بین بازارمحوری با عملکرد صادرات و قابلیت نوآوری ارتباط معنی داری وجود دارد؛ بین قابلیت نوآوری و عملکرد صادرات ارتباط معنی داری وجود دارد؛ و همچنین قابلیت نوآوری ارتباط بین بازارمحوری و عملکرد صادرات را میانجی گری می کند.
كلمات كليدي : قابلیت نوآوری، بازار محوری، عملکرد صادرات و شرکتهای کشتیرانی بندرانزلی
تاريخ دفاع : 1397-4-6