بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 950021002
نویسنده : ناصر سعادتمند
عنوان پایان نامه : تأثیر قابلیت بازاریابی استراتژیک بر عملکرد بازار محصول جدید از طریق بهکارگیری منابع فناوری و مزیتهای محصول جدید
(موردمطالعه: شرکتهای بیمه استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :سعید باقرسلیمی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : با توجه به افزایش نیازهای مشتریان در صنایع مختلف از جمله بیمه، ورود شرکت های بیمه به موضوعات جدید و خاص برای افزایش فروش بیمه ضروری بوده است. در این تحقیق به بررسی تأثیر قابلیت بازاریابی استراتژیک بر عملکرد بازار محصول جدید از طریق بهکارگیری منابع فناوری و مزیتهای محصول جدید در شرکتهای بیمه استان گیلان پرداخته می شود. این تحقیق براساس نوع هدف کاربردی است. روش گردآوری دادهها میدانی بوده است. به منظور گردآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر26 شرکت بیمه در استان گیلان بوده است. که از طریق سرشماری اقدام به توزیع پرسشنامه بین سرپرستان بیمه و معاونین هر شرکت اقدام گشت. برای بررسی پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ بهره برداری شد که برای همهی متغیرها بالاتر از 7/0 بدست آمد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از معادلات ساختاری از نرم افزارهایSPSS و SMART PLS2 استفاده شد. از 6 فرضیه ارائه شده در تحقیق 4 فرضیه به لحاظ آماری مورد تأیید واقع شدند که عبارتند از ( تأثیرقابلیت بازاریابی استراتژیک از طریق بهکارگیری منابع فناوری پویا بر تمایز محصول،تأثیر قابلیت بازاریابی استراتژیک از طریق بهکارگیری منابع فناوری جاافتاده بر مزیت هزینه، تأثیر بهکارگیری منابع فناوری پویا بر تمایز محصول با توجه به نقش تعدیلگرعدم اطمینان محیطی، تأثیر تمایز محصول بر عملکرد بازار محصول جدید) است. اما تأثیر مزیت هزینه بر عملکرد محصول جدید و تأثیر بهکارگیری منابع فناوری جاافتاده را بر مزیت هزینه با توجه به نقش تعدیلگرعدم اطمینان محیطی مورد تأیید قرار نگرفت.
كلمات كليدي : تمایز محصول، قابلیت بازاریابی استراتژیک، عدم اطمینان محیطی، عملکرد بازار محصول جدید، مزیت هزینه، منابع فناوری پویا، منابع فناوری جا افتاده
تاريخ دفاع : 1397-4-27