بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 900762196
نویسنده : سیده مریم کیائی
عنوان پایان نامه : ارايه الگويي جهت بررسي تاثير مديريت دانش بر اجراي استراتژي حفظ بيمه گذاران اتومبيل، مطالعه موردي نمايندگي هاي شرکت بيمه آسيا استان گيلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت بيمه
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :محمد طالقانی, ,
استاد مشاور (استاد مشاور مدعو) : , محمد علی صابری حقایق,
چكيده : پژوهش حاضر به دنبال ارايه الگويي جهت بررسي تاثير مديريت دانش بر اجراي استراتژي حفظ بيمه گذاران اتومبيل، مطالعه موردي نمايندگي هاي شرکت بيمه آسيا استان گيلان مي‌‌‌‌‌باشد. روش تحقيق حاضر از نظر هدف کاربردي و توصیفی می باشد و روش گردآوري داده ها هم به صورت کتابخانه ای و هم به صورت میدانی بوده است. توزيع پرسشنامه بين کارگزاران بیمه آسیا استان گيلان، به عنوان ابزار اصلي استفاده شد. با توجه به نتایج بدست آمده ميزان تاثير مولفه شناسايي دانش بر استراتژی حفظ بیمه گذاران در نمایندگی های بیمه آسیا استان گيلان 607/0 مي باشد و اين مطلب مويد اين است كه 60 درصد تغييرات استراتژی حفظ در اين شركت تحت تاثير مولفه شناسايي دانش مي باشد. تاثير مولفه اكتساب دانش بر استراتژی حفظ بیمه گذاران در نمایندگی های بیمه آسیا استان گيلان 407/0 مي باشد و اين مطلب مويد اين است كه 40 درصد تغييرات استراتژی حفظ در اين شركت تحت تاثير مولفه اكتساب دانش مي باشد. ميزان تاثير مولفه توسعه دانش بر استراتژی حفظ بیمه گذاران در نمایندگی های بیمه آسیا استان گيلان 625/0 مي باشد و اين مطلب مويد اين است كه 62 درصد تغييرات استراتژی حفظ در اين شركت تحت تاثير مولفه توسعه دانش مي باشد. همچنین ميزان تاثير مولفه اشتراك دانش بر استراتژی حفظ بیمه گذاران در نمایندگی های بیمه آسیا استان گيلان 618/0 مي باشد و اين مطلب مويد اين است كه 61 درصد تغييرات استراتژی حفظ در اين شركت تحت تاثير مولفه اشتراك دانش مي باشد. ميزان تاثير مولفه نگهداري دانش بر استراتژی حفظ بیمه گذاران در نمایندگی های بیمه آسیا استان گيلان 644/0 مي باشد و اين مطلب مويد اين است كه 64 درصد تغييرات استراتژی حفظ در اين شركت تحت تاثير مولفه نگهداري دانش مي باشد. ميزان تاثير مولفه بكارگيري دانش بر استراتژی حفظ بیمه گذاران در نمایندگی های بیمه آسیا استان گيلان 672/0 مي باشد و اين مطلب مويد اين است كه 67 درصد تغييرات استراتژی حفظ در اين شركت تحت تاثير مولفه بكارگيري دانش مي باشد.در آخر باید خاطر نشان کرد رابطه بین مدیریت دانش و استراتژي حفظ بيمه گذاران اتومبیل در نمایندگی های بیمه استان گیلان به میزان 71 درصد می باشد همچنین متغیر مدیریت دانش می تواند به میزان 71 درصد متغیر استراتژي حفظ بيمه گذاران اتومبیل را پیش بینی کند.
كلمات كليدي : مديريت دانش، استراتژي، بيمه گذاران اتومبيل، بيمه آسيا.
تاريخ دفاع : 1392-6-31