بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950005332
نویسنده : فاطمه عبداله زاده لاله دشتی
عنوان پایان نامه : بررسی نقش تعدیلگر نوآوری مصرف کننده بر رابطه هویت و نفوذ اجتماعی با قصد خرید محصولات کشاورزی ارگانیک (مورد مطالعه: مصرف کنندگان محصولات برنج ارگانیک در استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :علی قلی پور سلیمانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : امروزه، محصولات ارگانیک جایگاه خود را از بین محصولات دیگر پیدا کرده اند، بطوری که تقاضا برای اینگونه محصولات بیش از پیش در حال افزایش می باشد. هدف از این تحقیق بررسی نقش تعدیلگر نوآوری مصرف کننده بر رابطه هویت و نفوذ اجتماعی با قصد خرید محصولات کشاورزی ارگانیک. جامعه آماري اين تحقيق مصرف کنندگان برنج ارگانیک در استان گیلان است. برای محاسبه حجم نمونه آماری از فرمول کوکران استفاده شد. لذا حجم نمونه 420 نفر تعیین گردیده است. پژوهش حاضر بر اساس هدف از نوع کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات، تحقیقی توصیفی و از نوع همبستگی است. روش گردآوری اطلاعات میدانی، ابزار گردآوري اطلاعات پرسشنامه استاندارد و روش تجزیه و تحلیل داده‌ها، از مدل‌سازي معادلات ساختاري استفاده مي‌شود. روایی تحقیق با استفاده از روایی محتوا از طریق اساتید محترم و خبرگان مورد سنجش قرار گرفت. پایایی تحقیق نیز با استفاده از روش آلفای کرونباخ سنجیده و تایید می‌گردد که میزان آلفای بالاتر از 70/0 قابل قبول تلقی می‌شود. پس از بررسی توصیفی متغیرها به منظور بررسی فرضیه‌ها، از تکنیک تحلیل ساختار‌های عاملی و تحلیل مسیر استفاده شد و با استفاده از نرم افزار PLS ضرایب مسیر برای متغیرها بررسی گردید و مدل عملیاتی تحقیق ارائه گردید. نتایج تحقیق نشان داد که هویت اجتماعی، ارزش ادراک شده و نوآوری مصرف سبز بر قصد خرید ارتباط معنی داری دارد ولی نفوذ اجتماعی بر قصد خرید تاثیری ندارد.
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: محصولات ارگانیک، قصد خرید، نوآوری مصرف ، برنج
تاريخ دفاع : 1397-4-20