بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950065146
نویسنده : سارا فلاح خوش‌خلق
عنوان پایان نامه : تاثیر گرایش به کارآفرینی، بازارگرایی و گرایش به مدیریت دانش بر تولید پاک و ایجاد مزیت رقابتی پایدار در شرایط شدت رقابت (مورد مطالعه: SMEs واقع در شهر صنعتی سفیدرود رشت)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني-بازرگاني داخلي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :بیژن شفیعی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : امروزه به منظور رقابت در بازار، شرکت ها باید در روند تولید و بازاریابی، جدیدترین و جذاب ترین باشند. یکی از راه های کسب و کار، استفاده از تولید پاک (سبز) در به دست آوردن مزیت رقابتی در بازار گسترده می باشد. هدف این تحقیق سنجش تاثیر گرایش به کارآفرینی، بازارگرایی و گرایش به مدیریت دانش بر تولید پاک و ایجاد مزیت رقابتی پایدار در شرایط شدت رقابت (مورد مطالعه: SMEs واقع در شهر صنعتی سفیدرود رشت) بود. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر جمع آوری اطلاعات توصیفی پیمایشی می باشد. جامعه آماري اين تحقيق از مدیران فعال بنگاه های کوچک و متوسط در شهر صنعتی سفیدرود رشت تشكيل گردیده که تعداد آن ها با توجه به سایت اطلاع رسانی صنایع کوچک و متوسط به آدرس www.sme.ir 127 واحد می باشد. از این رو با توجه به ماهیت جامعه محدود از روش سرشماری استفاده شد و تمامی 127 واحد بعنوان نمونه در نظر گرفته شد. داده های لازم با استفاده از پرسشنامه و دارای طیف 5 گزینه ای (کاملاً مخالفم تا کاملاً موافقم) جمع آوری گردیده و با استفاده از نرم افزار SPSS و SmartPLS 3 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. طبق نتایج تجزیه و تحلیل داده ها چهار فرضیه تایید و چهار فرضیه رد شدند. یعنی آزمون فرضیه ها نشان داد که متغیرهای گرایش به کارآفرینی، بازارگرایی و گرایش به مدیریت دانش بر تولید پاک تاثیرگذار است. همچنین ارتباط بین تولید پاک و مزیت رقابتی پایدار نیز تأیید شد. اما نقش تعدیل کننده شدت رقابت در رابطه بین متغیرهای گرایش به کارآفرینی و تولید پاک؛ گرایش به مدیریت دانش و تولید پاک؛ تولید پاک و مزیت رقابتی پایدار تایید نشد.
كلمات كليدي : تولید پاک، گرایش به کار آفرینی، بازارگرایی، گرایش به مدیریت دانش، مزیت رقابتی پایدار، شدت رقابت
تاريخ دفاع : 1397-6-17