بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940198913
نویسنده : لیلا محمودی
عنوان پایان نامه : تأثیر بازی¬های موبایلی در یادگیری اصطلاحات انگلیسی در میان زبان¬آموزان سطح متوسط ایرانی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :داود تقی پور بازرگانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : دستگاه¬های موبایلی مانند لپ تاپ¬ها و تلفن¬های همراه به ابزاری با پتانسیل بالا در یادگیری در کلاس درس و در فضای خارج از کلاس درس تبدیل شده¬اند. دستگاه¬های موبایلی و برنامه¬ها در حال تغییر نحوه یادگیری زبان انگلیسی هستند. از آنجا که برنامه¬های کاربردی تلفن همراه می¬توانند علاقه و انگیزه را افزایش دهند، استفاده از بازی¬های موبایلی، گامی خردمندانه در آموزش به حساب می¬آید. این مطالعه به بررسی نحوه یادگیری اصطلاحات زبان انگلیسی در میان زبان¬آموزان ایرانی با استفاده از یک بازی و برنامه موبایلی می¬پردازد. در این پایان¬نامه بازی¬های یادگیری تلفن همراه برای کمک به زبان آموزان ایرانی برای درک اصطلاحات انگلیسی ارائه شده¬اند. به طور مشخص، این مطالعه با هدف بررسی تاثیر بازی های تلفن همراه بر یادگیری اصطلاحات انگلیسی در میان زبان¬آموزان سطح متوسط ایرانی انجام شده است. مطالعه حاضر یک تحقیق تجربی حقیقی است. شرکت کنندگان در این مطالعه، 30 نفر از زبان¬آموزان دوره متوسطه از مؤسسه زبان یونیک در رشت، گیلان، ایران بودند. برای بررسی اثر بازی¬های موبایل در یادگیری اصطلاحات، یک بازی به نام 'idiom game quiz' مورد استفاده قرار گرفت. نتایج این تحقیق نشان داد که استفاده از بازی¬های موبایلی بر یادگیری اصطلاحات انگلیسی در میان زبان¬آموزان ایرانی تاثیر نمی¬گذارند. نتایج این پژوهش برای مؤسسه¬های آموزش زبان، معلم¬ها و زبان¬آموزان مفید است.
كلمات كليدي : بازی‌های تلفن همراه، یادگیری اصطلاحات انگلیسی، زبان آموزان سطح متوسط ایرانی
تاريخ دفاع : 1396-11-11