بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 891226034
نویسنده : مریم طالبی
عنوان پایان نامه : بررسي رابطه بين تنظيم استراتژي بازاريابي و عملكرد مالي از طريق متغيرهاي عملكرد بازاريابي و زنجيره تامين
(مطالعه موردي: شركت هاي صادراتي استان اصفهان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما () : ,
استاد مشاور (عضو هیات علمی مرکز) : ,
چكيده : چكيده
هدف اصلی این پژوهش بررسي بررسي رابطه بين تنظيم استراتژي بازاريابي و عملكرد مالي از طريق متغيرهاي عملكرد بازاريابي و زنجيره تامين در شركت هاي صادراتي استان اصفهان می باشد . اين تحقيق به لحاظ هدف كاربردي و به لحاظ روش انجام تحقيق، توصيفي از نوع علي، مي باشد زيرا علاوه بر توصيف وضع موجود به كشف روابط هريك از متغيرهاي تحقيق با استفاده از آزمون مدليابي معادلات ساختاري مي پردازد به علاوه ازاين جهت كه نتايج مورد انتظار آن را مي توان در جهت بهبود عملكرد شركت هاي صادراتی به كار برد از نوع كاربردي مي باشد.. جامعه اماري اين تحقيق شركت هاي صادراتی استان اصفهان مي باشد. تعداد كل شركت هاي صادراتی استان اصفهان برابر 517 شركت مي باشد كه اطلاعات تمامي آن ها در سايت www.http://merchant.tpo.ir/fa/result.aspx موجود مي باشد. با توجه به اين كه حجم جامعه آماري محدود و مشخص مي باشد براي تعيين حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شده است. كه براي تعداد 517 شركت حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان برابر 220 شركت مي باشد.. براي جمع آوري داده هاي اين تحقيق از پرسشنامه استاندارد گرین جی آر و همکارانش استفاده شده است.داده ها پس از جمع آوري با استفاده از نرم افزار SPSS و lisrel در دو بخش آمار توصيفي و استنباطي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفته اند.نتايج حاصل از آزمون مدلیابی معادلات ساختاری بيانگر این است که بین تنظیم استراتژی بازاریابی و عملکرد زنجیره تامین و همچنین بین عملکرد زنجیره تامین و عملکرد بازاریابی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. در پایان پیشنهاداتی در راستای نتایج بدست آمده از این تحقیق ارایه شده است.
كلمات كليدي : تنظیم استراتژی بازاریابی،عملکرد مالی،زنجیره تامین،عملکرد بازاریابی
تاريخ دفاع : 1392-11-30