بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950147682
نویسنده : لیلا آهنی
عنوان پایان نامه : تبیین شدت صادرات شرکت های کوچک و متوسط صادراتی استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :نرگس دل افروز, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : شرکت های تجاری با اندازه های کوچک و متوسط در بازارهای در حال ظهور به شدت در حال جذب شدن در فعالیت هایی مرتبط با صادرات می‌باشند. با این وجود تحقیقات کمی در مورد فعالیت‌های صادراتی موجود می‌باشد. این مطالعه یک مدل مفهومی را که شامل محرک ها و موانع عمده تغییر میزان صادرات چنین شرکتهایی می‌باشد را پیشنهاد و مورد آزمایش قرار می‌دهد. مدل این تحقیق از تحلیل عامل تاییدی برای توسعه ساختارهای چند موردی پنهان و مدل سازی معادلات ساختاری برای بررسی و آزمایش مدل استفاده می‌کند. روش تحقيق حاضر از نظر هدف کاربردي و از نظر ماهيت و روش، توصيفي می باشد و از نظر نوع، و تحليل در شاخه همبستگي است. مدیران شرکت های صادراتی استان گیلان که تعداد 75 شرکت فعال در امر صادرات در چند سال اخیر می باشند، جامعه آماري تحقیق را تشكيل مي‌دهند. روشي که پژوهشگر در اين تحقيق برگزيده است با توجّه به شناخت از جامعه آماري مورد بررسي نمونه گيري غیراحتمالی در دسترس بوده. در اين تحقيق براي جمع آوري داده ها و اطلاعات مورد نياز، از روش ميداني بهره گرفته شده است. در تحقیق حاضر، آزمون نرمال بودن داده ها با استفاده از آزمون کلموگروف – اسمیرنوف، و فرضیه های تحقیق نیز با استفاده از روش همبستگی پیرسون و اسپیرمن بررسی شده است. در تحلیل ، نرم افزار Smart PLS 3.0 بکار گرفته شده است. نتایج نشان می‌دهند که تعهد مدیران برای صادرات مانند توانمندی‌های منابع سازمانی و مدیریتی از محرک‌های صادرات می‌باشد. به علاوه نتایج نشان می‌دهند که درک مدیریتی از محدودیت‌های داخلی مانند فقدان تجربه و دانش بین المللی مدیران به عنوان یک محدودیت قابل توجه برای توسعه صادرات عمل می‌کند. اما برخلاف یافته های قبلی که از کشورهای توسعه یافته بدست آمده شواهدی حاکی بر اینکه موانع مالی خارجی تاثیر قابل توجه ای بر اندازه صادرات داشته باشند وجود نداشته که این نشان‌دهنده وجود درک محیط تجاری رقابتی می‌باشد.
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: شرکت های صادراتی. حجم صادرات. محرک ها. موانع
تاريخ دفاع : 1397-6-18