بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950091635
نویسنده : سیده فخری فاطمی
عنوان پایان نامه : تاثیر نوآوری تکنولوژیکی و نوآوری بازار بر عملکرد (مطالعه موردی بانک صادرات استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :رضا آقاجان نشتایی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده هدف از این تحقیق بررسی تاثیر نوآوری تکنولوژیکی و نوآوری بازار بر عملکرد بانک صادرات استان گیلان می باشد. روش تحقیق حاضر از نوع توصیفی- همبستگی و ماهیت آن کاربردی می باشد. جامعه آماری این تحقیق مدیران و کارکنان بانک صادرات استان گیلان می باشند که با استفاده از فرمول کوکران جامعه محدود 152 نفر به صورت تصادفی ساده نمونه گیری شدند. ابزار گردآوری اطلاعات این تحقیق پرسشنامه سیلوا و همکارانش (2016) میباشد. اطلاعات بدست آمده با استفاده از نرم افزار SPSS و Smart PLS 2.0 مورد تجزیه و تحلیل گرفتند. یافته های تحقیق تحقیق نشان می دهد که توانایی بازار شدت رابطه میان نوآوری تکنولوژیکی و عملکرد مالی (34/0 =) را افزایش می¬دهد. نوآوری بازار و تکنولوژی رابطه مستقیم و معناداری با متغیر عملکرد مالی (49/0 =) و (37/0 =) دارد. در نتیجه مدیران در سازمان¬های مورد مطالعه می¬توانند با بهبود و ایجاد نوآوری در بخش بازار در سازمان خود به میزان قابل توجهی عملکرد مالی سازمان را افزایش دهند، لذا نوآوری تکنولوژی و نوآوری بازار، تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد مالی داشته و توانایی بازار رابطه میان نوآوری تکنولوژی و عملکرد مالی را تعدیل می نماید.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: نوآوری تکنولوژیکی، نوآوری بازار، عملکرد مالی، بانک، استان گیلان.
تاريخ دفاع : 1397-6-21