بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940203707
نویسنده : لیدا نیاکانی
عنوان پایان نامه : بررسی تاثیر انسان انگاری بر عشق به برند با نقش میانجیگری یکپارچگی برند و نقش تعدیل گری نگرش برند (مورد مطالعه: مشتریان بیمه ایران استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت بيمه
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :کامبیز شاهرودی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : هدف اصلی بررسی تاثیر انسان انگاری بر عشق به برند با نقش میانجیگری یکپارچگی برند و نقش تعدیل گری نگرش برند است و فرضیه اصلی اینگونه بیان شده است که نگرش به برند و انسان نگاری(تصور شخصیت انسان برای چیزی)تاثیر معناداری بر یکپارچگی و عشق به برند دارد.جامعه آماري مشتمل بر مشتریان نمایندگی های برتر بیمه ایران در شهرستان های استان گیلان انتخاب شده اند و از طریق نمونه گیري غیر احتمالی در دسترس با حجم نمونه از طریق فرمول کُکران استفاده و حجم نمونه 178 تعيين شده است. روش پژوهش، توصیفی- پیمایشی و ابزار اندازه گیری تحقیق شامل پرسشنامه است. جهت بررسي روايي تحقيق از روایی محتوایی و همچنین جهت سنجش پايايي تحقيق از آزمون كرونباخ استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح، آمار توصیفی و آمار استنباطی انجام پذیرفت. داده های جمع آوری شده و اطلاعات موجود با استفاده از فنون آمار استنباطی، از آزمون معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار pls استفاده شده است. یافته ها نشان داده است که انسان انگاری و یکپارچه سازی برند دارای تأثیر مثبت بر عشق به برند دارد و همچنین انسان نگاری با نقش واسطه ای نگرش به برند بر یکپارچه سازی برند، تأثیر دارد و نتایج نیز نشان داده است که انسان انگاری دارای تأثیر غیرمستقیم بر عشق به برند از طریق یکپارچه سازی برند خود دارد.
كلمات كليدي : نگرش برند،عشق به برند، یکپارچگی برند،بیمه ایران
تاريخ دفاع : 1397-6-11