بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920560975
نویسنده : سارا نظامی
عنوان پایان نامه : بررسی تاثیرکارآفرینی‌گرایی و بازارگرایی‌صادرات برعملکرد صادرات شرکت‌های صادراتی استان‌گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , رحمت علی صابری,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چكيده در زمینه تحقیق اثر گذاری کارآفرینی و میل به نیاز بازار درباره عملیات شرکت های استان گیلان در حوزه صادرات محصول یا خدمات قابل ارائه، این پژوهش روش توصیفی-همبستگی را مورد استفاده قرار داده است و همچنین اهداف تحقیق را به صورت کاربردی دنبال کرده است. جامعه آماری مورد بررسی در این تحقیق، شرکت‌های صادر کننده محصول در استان گیلان که شامل منتخبی از 38 شرکت بوده است را تشکیل می دهد. با عنایت به محدودیت‌های موجود در دستیابی به اطلاعات شرکت‌های فعال در حوزه صادرات استان، که شامل 63 شرکت ثبت شده در اتاق بازرگانی استان گیلان بوده است، جامعه آماری انتخاب شده بر اساس اطلاعات مندرج در وب‌سایت سازمان توسعه تجارت ایران که شامل 38 شرکت می باشد، بوده است. بر این اساس مورد مطالعه شده بخشی از کل جامعه هدف را تشکیل می‌دهد. به عنوان ابزار اندازه گیری متغیرهای تحقیق از پرسشنامه مرجع برگرفته از تحقیق کادوگان [1] (2016) استفاده شده است. نرم افزار مورد استفاده در این تحقیق SPSS بوده است. از طریق این ابزار داده‌های جمع‌آوری شده در بخش آمار توصیفی، از لحاظ پراکندگی یا توزیع پذیری، نرمال بودن، انحراف معیار، واریانس، میانگین و چولگی مورد پیش‌پردازش قرار گرفته است و در بخش آمار استنباطی از طریق الگوریتم رگرسیون خطی مورد تجزیه و تحلیل و بررسی قرار گرفته و همچنین صحت روابط نیز مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج بدست آمده از این بررسی‌ها بیانگر این موضوع است که عملکرد صادرات در شرکت های صادر کننده محصول یا خدمات قابل ارائه در استان گیلان متاثر از کارافرینی گرایی و بازارگرایی صادرات است. بر همین فرضیات موجود و خروجی مدل حاصل از انجام تحقیق پیشنهاداتی به عنوان راه حل در راستای بهبود عملکرد صادرات شرکت‌های این استان ارائه شده است. كلمات كليدي: کارآفرینی‌گرایی، بازارگرایی، عملکرد صادرات، شرکت های صادر‌کننده
كلمات كليدي : كلمات كليدي: کارآفرینی‌گرایی، بازارگرایی، عملکرد صادرات، شرکت های صادر‌کننده
تاريخ دفاع : 1397-06-22