بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950114341
نویسنده : فاطمه تیغ نورد
عنوان پایان نامه : تأثیر استراتژی‌های حاکمیتی فناوری اطلاعات داخلی شرکت بر عملکرد ارتباطی: اثر واسطه دوجانبه فن‌آوری اطلاعات در بنگاه‌های کسب‌ وکار کوچک و متوسط استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , حمید فتوحی,
استاد مشاور (عضو هیات علمی مرکز) : بیژن شفیعی, ,
چكيده : چکیده با توجه به نقش بسیار مهم و پراهمیت فناوری اطلاعات در اقتصاد هر کشور و نقش استراتژی‌های حاکمیتی فناوری اطلاعات در شرکت‌ها و تأثیر آن بر عملکرد ارتباطی در بازارهای رقابتی و وجود شکاف تحقیقاتی مهم در این زمینه این تحقیق با هدف بررسی تأثیر استراتژی‌های حاکمیتی فناوری اطلاعات داخلی شرکت بر عملکرد ارتباطی به واسطه نقش دوجانبه فن‌آوری اطلاعات در بنگاه‌های کسب‌ وکار کوچک و متوسط استان گیلان به انجام گرفت. بر مبنای جدول مورگان و جامعه تحقیق که شرکت‌های کوچک و متوسط استان گیلان بودند، تعداد نمونه 331 بنگاه کوچک و متوسط در نظر گرفته شد که به همین تعداد پرسشنامه جهت پاسخگویی توسط مدیران این بنگاه‌ها در میان آنها توزیع و جمع‌آوری گردید. اطلاعات گردآوری‌شده توسط پرسشنامه‌ها به‌وسیله نرم‌افزار SPSS و AMOS با استفاده از مدل یابی معـادلات ساختاری مورد تجزیه و تحليل قرار گرفت. نتایج حاصل از تحلیل فرضیه‌های تحقیق نشان داد که استراتژی توازن حاکمیتی تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد ارتباطی دارد. استراتژی تکامل حاکمیتی تأثیر مثبت و معناداری بر عملکرد ارتباطی دارد. جوانب فناوری اطلاعات بر رابطه استراتژی توازن حاکمیتی و عملکرد ارتباطی تأثیر مثبت و معناداری دارد. جوانب فناوری اطلاعات بر رابطه استراتژی تکامل حاکمیتی و عملکرد ارتباطی تأثیر مثبت و معناداری دارد.
كلمات كليدي : کلیدواژگان: استراتژی‌های حاکمیتی فناوری، عملکرد ارتباطی، فناوری اطلاعات، نقش دوجانبه فن‌آوری اطلاعات
تاريخ دفاع : 1396-06-22