بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 940136885
نویسنده : کامله مساوات
عنوان پایان نامه : تشویش زبانی: بررسی موردی درک و انتظارات دانش آموزان در فراگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان بیگانه در آموزشگاه های زبان انگلیسی ایران
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر مجید پور محمدی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده
یادگیری زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی چالش های زیادی برای دانش آموزان و معلمان ایجاد می کنذ. معمولا احساس اضطراب، نگرانی و دلهره برای زبان آموزان در زمان یادگیری مکالمه انگلیسی اتفاق می افتد. این مطالعه به بررسی ادراک و رفتارهای 30 دانش آموز دختر دوره متوسطه با رویکرد اضطراب در زبان بیگانه در آموزشگاه زبان انگلیسی کادوس رشت می پردازد. هدف این مطالعه بررسی اضطراب زبان آموزان در کاربرد زبان بیگانه است. در این تحقیق نتایج رفتار زبان آموزان ایرانی بروی اضطراب زبان خارجی بررسی شد. این مطالعه بصورت فزاینده ای مسئله اضطراب یادگیری زبان خارجی را به عنوان یکی از تاثیر گذارترین عوامل در یادگیری زبان خارجی معرفی کرد. براساس بررسی نتایج تحقیق زبان آموزان نسبتا دارای حس ترس و تشویش می باشند. نه ترس از ناتوانی در یادگیری زبان دارند نه کاملا بی خیال هستند. بنابراین اضطراب دارند اما نه آن مقدار که تاثیر منفی داشته باشد. میزان کمی اضطراب در زبان آموز برای استمرار در مطالعه زبان سودمند است. تفسیر نتایج نشان می دهد که زبان آموزان زبان بیگانه از اضطراب و ترس نسبی برخوردارند. در این تحقیق سطح اضطراب زبان آموزان در ایران مطالعه شد. در درجه اول، اضطراب زبانی زیادی پیدا نشد. یافته ها نشان می دهد که زبان آموزان ایرانی نه دید مثبت و نه دید منفی به تشویش زبانی دارند. نتایج، نشان داد که زبان آموزان ایرانی نگرش های متفاوتی به اضطراب زبانی دارند. این تحقیق نشان دهنده سطح نسبی اضطراب در میان زبان آموزان است.
كلمات كليدي : یادگیری زبان انگلیسی
تاريخ دفاع : 1396-08-13