بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950163975
نویسنده : فروزان محمدی
عنوان پایان نامه : تاثیر اعتماد مشتری و جستجوی اطلاعات بر قصد خرید با تاکید بر نقش آشنایی مشتریان و تمایل به حضور در شبکه های اجتماعی (مورد مطالعه مشتریان محصولات آرایشی و بهداشتی ارگانیک شهرستان رشت)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :نرگس دل افروز, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده با رشد سریع مبادلات الکترونیک ، رقابت در مبادلات الکترونیک سنتی به طور فزاینده ای رو به افزایش بوده و فضای سود محدود شده است. به منظور جذب بیشتر مصرف کنندگان برای خرید آنلاین، بسیاری از کسب و کار ها شروع به توسعه بازاریابی اجتماعی در مبادلات الکترونیکی کردند، که مبادلات اجتماعی یک روش جدید در مبادلات الکترونیک می باشد. با ورود فناوري اطلاعات و ارتباطات به عرصة اقتصاد و مبادلات منجر به شكل‌گيري انقلابي بنام مبادلات الكترونيكي شده است كه در حال تغيير روش هاي مبادلات، خريد و حتي تغيير نحوة تفكر ماست. مبادلات الكترونيكي با بوجود آوردن منافعي همچون بهبود بهره‌وري، كاهش قيمت، صرفه‌جويي هزينه و تغيير اندازه و ساختار بازار و همچنين حذف واسطه‌ها و امكان دسترسي عرضه كنندگان به مصرف كنندگان نهايي ،فضاي رقابتي كسب و كار را دچار تغيير و تحولات اساسي كرده است. از این رو هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر اعتماد مشتری و جستجوی اطلاعات بر قصد خرید با تاکید بر نقش آشنایی مشتریان و تمایل به حضور در شبکه های اجتماعی (مورد مطالعه مشتریان محصولات آرایشی و بهداشتی ارگانیک شهرستان رشت) بوده ایم . در این تحقیق به دنبال راه هایی هستیم که مشتریان را راغب به استفاده از محصولات سبز نماییم زیرا استفاده از محصولات سبز هم برای خود فرد و هم محیط زیست مفید بوده و دارای آلایندگی و مضرات فراوان نمی باشد. در این راستا محقق سوال اصلی خود را به این صورت مطرح کرده است که آیا اعتماد مشتری و جستجوی اطلاعات بر قصد خرید با تاکید بر نقش آشنایی مشتریان و تمایل به حصور در شبکه های اجتماعی تاثیر دارد؟ این تحقیق با توجه به دسته بندی تحقیقات بر حسب هدف در دسته تحقیقات کاربردیو با توجه به نحوه گردآوری داده هادر دسته تحقیقات توصیفی قرار دارد. جامعه آماری مورد مطالعه در این تحقیق تمام مشتریان محصولات آرایشی و بهداشتی ارگانیک شهرستان رشت بوده که تعداد آنها نامحدود می باشد. حجم نمونه با استفاده کردن از فرمول کوکران 384 نفر بدست امد و برای توزیع پرسشنامه از روش نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس استفاده گردید. برای جمع آوری داده ها از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. نتیجه بررسی فرضیه های تحقیق حاکی از تاثیر مثبت و معنادار بین متغیرهای تحقیق می باشد.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: اعتماد مشتری ، جستجوی اطلاعات ، قصد خرید ، آشنایی مشتری ، تمایل به حضور در شبکه های اجتماعی، علاقه مندی مشارکت در شبکه اجتماعی
تاريخ دفاع : 1397-6-10