بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950257298
نویسنده : علی علیزاده مقدم
عنوان پایان نامه : دلایل و عوامل ایجاد مطالبات غیرجاری در شعب بانک سامان (مطالعه موردی شعب استان‌های شمال بانک سامان )
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني-بازرگاني داخلي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما () : ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده یکی از عمده‌ترین چالشهاي فراروي نظام بانکی کشور، سیر فزاینده مطالبات غیرجاری تقریبا در تمامی بانک‌های دولتی و خصوصی است. هدف اصلی تحقیق حاضر، بررسی عوامل مرتبط با مطالبات غیرجاری شعب بانک سامان در استان‌های شمالی است. از اینرو داده های 6 شعبه طی یک دهه (سال‌های 1387 تا 1396) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. جهت آزمون فرضیه‌ها از مدل اقتصاد سنجی با رویکرد پنل دیتا استفاده شده است. پس از انجام آزمون چاو جهت انتخاب مدل مناسب، مشخص گردید که مدل از نوع اثرات ثابت است. بنابراین رگرسیون با عرض از مبدأ‌های ثابت تخمین زده شد. نتایج تخمین نشان داد که تمامی متغیرها از نظر علائم با تئوری‌های اقتصادی سازگاری دارد. کل تسهیلات اعطایی شعب، اندازه‌ی شعبه تاثیر مثبت و معنی‌داری بر مطالبات غیرجاری شعب استان‌های شمال بانک سامان داشته است. هم‌چنین نرخ سود تسهیلات اعطایی و رشد اقتصادی تاثیر منفی و معنی‌داری دارد. در حالیکه رفتار احتیاطی شعب و تورم تاثیر معنی داری بر متغیر وابسته ندارد.
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: مطالبات غیرجاری، تسهیلات اعطایی، رفتار احتیاطی، اندازه‌ی شعبه، بانک سامان.
تاريخ دفاع : 1397-06-22