بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950181439
نویسنده : عليرضا صفري كويخي
عنوان پایان نامه : سنجش عوامل موثر بر گرایش به کارآفرینی دانشجویان مدیریت با رویکرد نظریه رفتار برنامه ریزی شده تعمیم یافته (مورد مطالعه: دانشگاه‌های آزاد اسلامی گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :بیژن شفیعی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده به منظور اطمینان از عرضه مستمر کارآفرینان، محققان دانشگاهی و فعالان این حوزه نیاز دارند تا بدانند که در مراحل اولیه، چطور تمایلات کارآفرینی به صورت بالقوه ایجاد می‌شود و چه عواملی، کارآفرینی را تحریک می‌کند. هدف اصلی تحقیق حاضر، بررسی عوامل موثر بر تمایل به کارآفرینی در میان دانشجویان مدیریت دانشگاه‌های آزاد اسلامی در استان گیلان است. از این‌رو، تعداد 342 نفر از دانشجویان مدیریت در گرایش‌های مختلف تحت نمونه‌ی آماری و به روش غیراحتمالی دردسترس انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده‌ها از ابزار پرسشنامه استفاده شد. روایی پرسشنامه با استفاده از روایی صوری و تحلیل عاملی (0.882) و پایائی آن با گزارش ضریب آلفای کرونباخ (0.963) مورد تائید قرار گرفت. در بخش آمار استنباطی و جهت آزمون فرضیه‌ها از تکنیک معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل استفاده شد. نتایج حاصل نشان داد که نگرش نسبت به کارآفرینی با توجه به مولفه‌های سه‌گانه رفتار برنامه‌ریزی شده بر تمایل به کارآفرینی دانشجویان تاثیر مثبت و معنی‌داری دارد. هم‌چنین مشخص گردید امکان پذیری درک شده با 93 درصد بیشترین تاثیر را بر فرصت درک شده دارد. در حالیکه تاثیر هنجارهای اجتماعی درک شده و کارآمدی جمعی بر تمایل به کارآفرینی مورد تائید قرار نگرفت. کلمات کلیدی: نگرش نسبت به کارآفرینی، تمایل به کارآفرینی، مطلوبیت درک شده، هنجارهای اجتماعی درک شده، مکان پذیری درک شده، دانشگاه آزاد اسلامی.
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: نگرش نسبت به کارآفرینی، تمایل به کارآفرینی، مطلوبیت درک شده، هنجارهای اجتماعی درک شده، مکان پذیری درک شده، دانشگاه آزاد اسلامی.
تاريخ دفاع : 1397-06-21