بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950069123
نویسنده : آسا صفری
عنوان پایان نامه : عوامل موثر بر حساسیت به قیمت در خرید های آنلاین با تاکید بر مدل پذیرش تکنولوژی پیشرفته (TAM) و تئوری انتشار نوآوری (DOI) (مشتریان فروشگاه اینترنتی دیجی کالا)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر مهدی فدایی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده امروزه با افزایش تعداد کاربران آنلاین، تمایل به خرید آنلاین و استفاده از فروشگاه‌های اینترنتی را نیز با استقبال رو به رشدی مواجه نموده است. در این بین حساسیت به قیمت موضوعی است که می تواند برای بسیار از کسب و کار های این حوزه دارای اهمیت باشد. با توجه به این امر تحقیق حاضر با هدف بررسی عوامل موثر بر حساسیت به قیمت در خرید های آنلاین با تاکید بر مدل پذیرش تکنولوژی پیشرفته (TAM) و تئوری انتشار نوآوری (DOI) دربین مشتریان فروشگاه اینترنتی دیجی کالا انجام شده است. روش تحقیق حاضر توصیفی و از نظر هدف کاربردی محسوب می‎شود. جامعه آماری این تحقیق شامل مشتریان فروشگاه اینترنتی دیجی کالا بوده و شیوه نمونه گیری به صورت غیر احتمالی در دسترس، انتخاب شده است. روش جمع آوری داده‎ها در این تحقیق میدانی وابزار آن پرسشنامه می‎باشد. جهت روایی ابزار تحقیق از روش روایی محتوی وتعیین پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید. در نهایت برای تحلیل داده‎ها و آزمون فرضیه‎های تحقیق از روش مدلسازي معادلات ساختاري با نرم افزار smart pls 2 استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل داده‎های جمع آوری شده نشان داد که قصد استفاده، مفید بودن ادراک شده، سهولت استفاده، لذت استفاده، نوآوری فردی، رضایت و ریسک ادراک شده نقش تاثیرگذاری بر حساسیت به قیمت دارند. همچنین این متغیرها به میزان 2/53درصد از متغیر حساسیت به قیمت را تبیین می‌کنند.
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: حساسیت به قیمت، مدل پذیرش تکنولوژی پیشرفته، تئوری انتشار نوآوری
تاريخ دفاع : 1397-6-19