بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930432195
نویسنده : مرسده شهبازی شاد
عنوان پایان نامه : بررسی تاثیر آموزش دستور زبان بطور صریح و ضمنی بر پیشرفت نگارش زبان دوم دانش آموزان زبان انگلیسی سطح متوسط ایران
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :قاسم آقاجان زاده کیاسی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده هدف از این مطالعه، بررسی این مساله بود که آیا آموزش صریح یا ضمنی دستور زبان تاثیری در کمک به عملکرد نگارش زبان آموزان ایرانی دارد یا خیر. شرکت کنندگان این مطالعه به طور تصادفی به یک گروه صریح و یک گروه ضمنی تقسیم شدند. دستور زبان انگلیسی بر اساس محتوای کتاب درسی مورد مطالعه به دو گروه به روش های مختلف آموزش داده شد. گروه صریح به عنوان گروه آزمایشی آموزش صریح قواعد دستوری شامل فعالیت هایی که برای بالا بردن آگاهی آموزان، ارائه فرصت برای دانش آموزان جهت مدیریت آنها در شرایط کنترل شده، و در نهایت استفاده از آنها بطور بهره ورانه در نوشته های خود طراحی شده بودند را دریافت کرد. گروه ضمنی در معرض همان ورودی قرار گرفت که گروه صریح در معرض آن قرار گرفته بود، اما با فعالیت های ضمنی سر و کار داشتند. یک پیش آزمون در نوشتار و همچنین یک پس آزمون درست قبل و بعد از انجام مداخله گرفته شد. نتایج حاصل از آزمون t نشان داد که هر دو گروه پیشرفتی در نوشتار بعد از مداخله نشان دادند، اما به میزان متفاوت. گروه صریح پیشرفت بیشتری در نوشته های خود نشان دادند. این قضیه ضرورت ادغام فعالیت های افزایش آگاهی را در کلاس درس حین آموزش قواعد دستوری نشان می دهد. نتایج حاصل از مطالعه حاضر می تواند برای معلمان نیز به مانند زبان آموزان مفید باشد.
كلمات كليدي : دستور زبان بطور صریح,پیشرفت نگارش,دستور زبان بطور ضمنی
تاريخ دفاع : 95-6-31