بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : ۹۵۰۰۳۱۰۱۰
نویسنده : طاهره نیک چهره
عنوان پایان نامه : تأثیر گرایش به بازار بر خلق ارزش مشترک از طریق میانجی‌گری به‌کارگیری بازاریابی الکترونیکی(موردمطالعه: شرکت‌های صادراتی استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , میترا شعبانی,
استاد مشاور (عضو هیات علمی مرکز) : ,
چكيده : در این تحقیق به بررسی تأثیر گرایش به بازار بر خلق ارزش مشترک از طریق میانجی‌گری به‌کارگیری بازاریابی الکترونیکی در شرکت‌های صادراتی استان گیلان پرداخته شد. این تحقیق بر اساس ماهیت توصیفی از نوع علی و به لحاظ هدف کاربردی است. روش گردآوری داده‌ها میدانی بوده است. به‌منظور گردآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده‌شده است. جامعه آماری تحقیق198 شرکت صادراتی استان گیلان بوده است. 121 شرکت به‌عنوان نمونه تحقیق از طریق فرمول کوکران برای جامعه محدود به دست آمد و روش نمونه‌ برداری در این تحقیق غیر احتمالی در دسترس بوده است. برای بررسی پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ بهره‌برداری شد که برای همه‌ی متغیرها بالاتر از 7/0 به دست آمد. جهت تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از روش معادلات ساختاری و نرم‌افزارهایSPSS و SMART PLS2 استفاده شد. از 5 فرضیه ارائه‌شده در این تحقیق 4فرضیه به لحاظ آماری مورد تأیید قرار گرفتند که عبارت‌اند از (تأثیر گرایش به بازار بر به‌ کارگیری بازاریابی الکترونیکی، تأثیر به‌کارگیری بازاریابی الکترونیکی بر خلق ارزش مشترک مشتریان،تأثیربازاریابی الکترونیکی بر خلق ارزش مشترک مشتریان با تعدیل گری اعتماد، تأثیر گرایش به بازار بر خلق ارزش مشترک مشتریان با میانجی‌گری به‌کارگیری بازاریابی الکترونیک) است. اما تأثیر بازاریابی الکترونیکی بر خلق ارزش مشترک مشتریان با تعدیل گری قرارداد حقوقی مورد تأیید قرار نگرفت.
كلمات كليدي : اعتماد، به‌ کارگیری بازاریابی الکترونیکی، خلق ارزش مشترک مشتریان، قرارداد حقوقی، گرایش به بازار
تاريخ دفاع : 1397-4-25