بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920038806
نویسنده : علی کاظمی‎کوشکوه
عنوان پایان نامه : تبيين عوامل موثر بر ميزان گرايش به بازاريابي داخلي درصنعت بانكداري (مطالعه اي در بانكهاي سپه و ملت)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :محمدرضا آزاده دل, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : شركت‎ها و مؤسسه‎هاي خدماتی به خصوص بانک‎ها و سایر موسسات مالی و اعتباری همواره در تلاش هستند تا كيفيت خدمات به مشتريان بهبود بخشند و از اين طريق به مزيت رقابتي پايدار دست يابند. براي تحقق اين امر، انديشمندان بازاريابي و منابع انساني به كارگيري اصول و ابزار بازاریابی داخلي را كارساز مي‌دانند. در اين پژوهش به نقش و ميزان تأثير جمع آوري انواع اطلاعات بازار داخلي در صنعت بانكداري، تسهيم آن اطلاعات در بين كاركنان و واكنش مديريت سازمان در قبال اين اطلاعات پرداخته شده است. روش تحقیق مورد استفاده در این مطالعه از نوع توصیفی و از جهت هدف کاربردی است. تحليل داده‌های بدست آمده از مطالعه میدانی و توزيع پرسشنامه در بین 200 نفر از مدیران بانك‎های سپه و ملت در استان گیلان به روش نمونه گیری غیراحتمالی در دسترس و با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران که با استفاده از روش تحلیل حداقل مربعات جزئی در نرم افزار SmartPLS V.2 انجام پذیرفت، نشان داد، اطلاعات ايجاد شده درمورد بازار داخلي (شامل: تهيه اطلاعات بازار داخلي به صورت غيررسمي، تهيه اطلاعات بازار داخلي به صورت رسمي و چهره به چهره، تهيه اطلاعات بازار داخلي به صورت رسمي و مكتوب) و تسهيم اين اطلاعات در بين كاركنان و از همه مهمتر، واكنش (پاسخگویی) مديريت بانك در قبال اين اطلاعات، بر ميزان گرايش به بازاريابي داخلي در سازمان اثر مستقيم و معناداري دارند.
كلمات كليدي : گرايش به بازاریابی داخلي، تهيه اطلاعات غيررسمي، تهيه اطلاعات رسمی، تسهيم اطلاعات، پاسخگویی سازمان، بانک سپه و ملت
تاريخ دفاع : 1394-11-12