بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950002069
نویسنده : علي كاظم پور
عنوان پایان نامه : تاثير ابعاد مسئوليت اجتماعي شرکتی بر روی قصد مراجعه مجدد (مطالعه موردی: هتل های استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :سید مظفر میربرگ کار, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : مشتریانی که ارزش بیشتری را از سازمان ها دریافت می کنند، تعهد بالاتری از لحاظ عاطفی به سازمان خواهند داشت و در نتیجه احتمال بروز رفتارهای وفاداری هم چون قصد مراجعه مجدد در آن ها افزایش می یابد. هدف اصلی تحقیق حاضر تاثير ابعاد مسئوليت اجتماعي شرکتی بر روی قصد مراجعه مجدد (مطالعه موردی: هتل های استان گیلان) بود. بنابراین، جامعه‌ی آماری تحقیق حاضر، کلیّه¬ی مشتریان هتل های استان گیلان بود که 420 نفر نمونه آماری را تشکیل می دادند ، در نظر گرفته شد. پس از طراحی ابزار پرسشنامه مشتمل بر 25 سؤال جهت انجام مطالعات میدانی به روش نمونه¬گیری غیرتصادفی صورت گرفت. روایی (روایی محتوا) با نظر استاد محترم راهنما و پایایی (ضریب آلفا کرونباخ) پرسشنامه به وسیله‌ی نرم¬افزار SPSS، مورد بررسی و تأیید قرار گرفت. در ادامه، مدل¬های اندازه¬گیری (تحلیل عاملی تأییدی) و مدل کلّی تحقیق که جهت دستیابی به هدف تحقیق ارائه گردیده بود مورد آزمون قرار گرفت؛ که پس از آزمون مدل به کمک نرم¬افزار Pls، مشخص شد که شاخص‌های برازش مدل¬های اندازه¬گیری و مدل ساختاری کل مقادیری را کسب کردند که نشان¬دهنده‌ی برازش مناسب مدل¬هاست. همچنین براساس مدل ارائه شده، تحقیق حاضر نه فرضیه را دنبال می‌کرد که با کمک نرم¬افزار Pls تحلیل مسیر شدند و نتایج در مجموع نشان داد که بعد اقتصادی و قانونی مسئولیت پذیری اجتماعی بر تصویر شرکت ارتباط معنی داری دارد ولی بعد اخلاقی و خیر خواهی مسئولیت پذیری اجتماعی ارتباط معنی داری وجود ندارد و از بعد اقتصادی و قانونی و اخلاقی بر قصد مراجعه مجدد ارتباط معنی داری دارد ولی از بعد خیر خواهی مسئولیت پذیری اجتماعی بر قصد مراجعه مجدد ارتباط معنی داری ندارد و تصویر شرکت بر قصد خرید مجدد ارتباط معنی داری دارد.
كلمات كليدي : کلید واژه: قصد خرید مجدد، تصویر شرکت، مسئولیت پذیری اجتماعی، وفاداری
تاريخ دفاع : 1397-6-19