بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 950166284
نویسنده : سعید توکلی
عنوان پایان نامه : تاثیر ارتباطات درون سازمانی و گرایش به بازار صادرات بر عملكرد صادراتی
(مورد مطالعه: شرکتهای صادرکننده محصول وخدمات در استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , فریبا اسماعیل پور,
استاد مشاور () : ,
چكيده : تقريباً در همه كشورهاي در حال توسعه، موضوع توسعه و گسترش صادرات در رأس اولويت ها و سياستگذاريهاي دولت قرار دارد، همانطور كه آگاهي و توجه به اهميت امر صادرات در كشورهاي توسعه يافته نيز وجود دارد. هدف اصلي اين تحقيق تبيين رابطه بين گرايش به بازار صادرات و عملكرد صادارت در شركت هاي توليدي استان گيلان ميباشد.استان گیلان دارای 150 شرکت صادرتی فعال است که از این میان با توجه به فرمول کوکران برای جامعهی محدود، 112 شرکت صادراتی به روش غیر احتمالی در دسترس انتخاب شدند. بهمنظور جمع آوری اطلاعات و دادهها در این تحقیق، از ابزار پرسشنامه استفاده شد. روایی پرسشنامه با استفاده از روایی صوری و تحلیل عاملی و پایائی آن با گزارش ضریب آلفای کرونباخ مورد تائید قرار گرفت. جهت آزمون فرضیهها از تکنیک معادلات ساختاری و نرمافزار لیزرل استفاده شد. نتایج حاصل از مدل اول نشان داد که ارتباطات درونی با توجه به نقش گرایش به بازار صادرات بر عملکرد صادرات شرکتهای صادرکننده محصول وخدمات در استان گیلان تاثیر مثبت و معنیداری دارد. لذا این فرضیه را نمیتوان رد کرد. هم چنین نتایج آزمون مدل دوم نشان داده است که سایر فرضیه ها تائید شده است به طوریکه تعهد به گرایش به بازار صادرات، اعتماد به گرایش به بازار صادرات ، تعامل اجتماعی به گرایش به بازار صادرات، قدرت به گرایش به بازار صادرات و گرایش به بازار صادرات بر عملکرد صادرات شرکتهای صادرکننده محصول وخدمات در استان گیلان تاثیر مثبت و معنیداری دارد. بنابراین میتوان گفت از میان مولفههای ارتباطات درون سازمانی، تعامل اجتماعی تاثیر بیشتری دارد.
كلمات كليدي : ارتباطات درون سازمانی، گرایش به بازار صادرات، عملکرد صادرات، استان گیلان.
تاريخ دفاع : 1397-6-22