بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 910874264
نویسنده : بهشته رودیانی
عنوان پایان نامه : تاثیر وابستگی و یا عدم وابستگی به زمینه (میدان) بر مهارت پیشرفته نوشتاری در زبان آموزان ایرانی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر مرتضی خدا بنده لو,
استاد مشاور () : ,
چكيده : تاثیر وابستگی و یا عدم وابستگی به زمینه (میدان) بر مهارت پیشرفته نوشتاری در زبان آموزان ایرانی نگارنده: بهشته رودیانی استاد راهنما: دکتر مرتضی خدابنده لو چکیده پژوهش حاضر به بررسی تاثیر وابستگی و یا عدم وابستگی به زمینه در مهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی زبان انگلیسی می پردازد. پرسش اصلی که پزوهش حاصل سعی در پاسخ دادن بدان دارد این است که آیا تفاوت در نوع مدل شناختی که به خصوصیات روانشناسی زبان آموزان مرتبط است ، می تواند تاثیری بر مهارت نوشتاری زبان آموزان داشته باشد؟ برای یافتن پاسخ به پرسش مذکور 100 زبان آموز در مجتمع فنی تهران واحد رشت انتخاب شدند. شرکت کنندگان همگی بالای 18/ سال بوده که ازطریق آزمون تعیین سطح آکسفورد از لحاظ سطح مهارت همگن سازی شده و از میان آنها ، شرکت کنندگانی که موفق به کسب نمره بالای 48 در این آزمون شدند به عنوان سطح پیشرفته زبان انتخاب شدند. سپس جهت بررسی نوع مدل شناختی شان ، آزمون گروهی اشکال نهفته از آنها گرفته شد. افرادی که در این آزمون نمره 11-0 را کسب کردند به عنوان گروه وابسته به زمینه و افرادی با نمره 18-12 به عنوان گروه عدم وابسته به زمینه انتخاب شدند. جهت بررسی تاثیر این خصوصیت بر مهارت نوشتاری زبان آموزان ایرانی، امتحان کتبی مهارت نوشتاری پیشرفته از آنها گرفته شد و نتایج به دست آمده توسط برنامه اس پی اس اس بررسی شد. طبق نتایج آنالیز داده های به دست آمده ، تفاوت قابل درکی در کیفیت و نحوه نوشتار شرکت کنندگان وابسته به زمینه و یا عدم وابسته به زمینه مشاهده شد. عدم وابستگی به زمینه سبب انتقال بهتر مفاهیم از ذهن نویسنده به نوشته خواهد شد و در نتیجه نمره کسب شده در امتحان مهارت نوشتاری بالا تر بوده است.
كلمات كليدي : مهارت پیشرفته نوشتاری
تاريخ دفاع : 1393-9-5