بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 950170496
نویسنده : هاجر مغبون جوریابی
عنوان پایان نامه : تأثیر فعالیتهای بازاریابی رسانه اجتماعی بر پاسخ مشتری
(موردمطالعه: شرکت هواپیمایی ماهان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :نرگس دل افروز, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده
پژوهش حاضر باهدف بررسی تأثیر فعالیتهای بازاریابی رسانه¬های اجتماعی بر پاسخ مشتری انجامشده است. این پژوهش ازلحاظ هدف پژوهش کاربردی، ازلحاظ روش پژوهش توصیفی و ازلحاظ شیوه¬های گردآوری داده¬ها پرسشنامه¬ای می¬باشد. جامعه آماری، مشتریان شرکت هواپیمایی ماهان می¬باشد که تعداد آنها در این پژوهش نامحدود در نظر گرفته شد. بهمنظور تعیین حجم نمونه از جدول کرجسی و مورگان استفادهشده است که تعداد نمونه 384 نفر در نظر گرفته شد. ابزار گردآوری داده پرسشنامه استاندارد است که در سایت docs.google.com طراحی گردید تا با انتشار لینک آن در کانال¬های تلگرامی، اینستاگرام و غیره از مشتریان نظرسنجی شود. به¬منظور تجزیهوتحلیل داده¬ها از دودسته آمار توصیفی و آمار استنباطی بهره گرفتهشده است. در بخش آمار توصيفي از ميانگين، انحراف معيار، فراواني و درصدها جهت بررسی و مقايسه اطلاعات جمعآوریشده از طريق پرسشنامه و در بخش آمار استنباطي نيز از آزمون کولموگروف-اسميرنوف براي بررسي نرمال بودن داده¬ها و از آزمون معناداری و رگرسیون خطی با استفاده از نرمافزار Spss 19 بهمنظور آزمون فرضیه¬ها بهره گرفته شد. نتایج حاصل از تحلیل داده¬ها نشان داد که فعالیت بازاریابی رسانه اجتماعی بر آگاهی برند و تصویر برند تأثیر مثبت معنادار دارد. همچنین تأثیر آگاهی برند و تصویر برند بر ارتباط دهانبهدهان الکترونیک و تعهّد مورد تأیید است.
کلمات کلیدی: فعالیتهای بازاریابی رسانه های اجتماعی، آگاهی برند، تصویر برند، ارتباط دهانبهدهان الکترونیک، تعهّد
كلمات كليدي : فعالیتهای بازاریابی رسانه های اجتماعی، آگاهی برند، تصویر برند، ارتباط دهانبهدهان الکترونیک، تعهّد
تاريخ دفاع : 97-6-20