بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 950052939
نویسنده : حسین ملتی
عنوان پایان نامه : تاثیر ارزش برند بر موفقیت فروشگاه های خرده فروشی (مطالعه موردی: فروشگاه کوروش شهر رشت)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :سید مظفر میربرگ کار, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : شرکت هایی که ارزش ویژه برند بالاتری را دارند، می توانند عملکرد فروشگاه را توسعه دهند. حمایت قدرتمندی که ارزش ویژه برند از انتقال دانش مرتبط با محصول به دیگران انجام می دهد و تاثیری که بر احساسات مصرف کنندگان می گذارد، مستقیما بر نگرش مصرف کننده نسبت به رفتار برند تاثیر می گذارد. لذا پژوهش حاضر به بررسی تاثیر ارزش برند بر موفقیت فروشگاه های خرده فروشی (مطالعه موردی: فروشگاه کوروش شهر رشت)پرداخته است. پژوهش حاضر از نوع توصیفی است و به لحاظ هدف کاربردی است. ازنظر جمع آوری داده ها نیز میدانی تلقی می شود. به منظور دستیابی به اهداف پژوهش، مدیران و کارکنان فروشگاه کوروش در سطح شهر رشت مورد بررسی قرار گرفتتد. روش نمونه گيري مورد استفاده در انتخاب نمونه در انجام اين تحقيق، روش نمونه گيري غیر احتمالی در دسترس است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است. مقیاس اندازه گیری گزینه ها در پرسشنامه، طیف 5 گزینه ای لیکرت از کاملاً موافقم تا کاملاً مخالفم می باشد. روایی پرسشنامه توسط نظراساتید و کارشناسان و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ بررسی و تایید شد. همچنین از آزمون معادلات ساختاری به کمک نرم افزار PLS برای آزمون فرضیههای تحقیق استفاده شد. نتایج به دست آمده از آزمون تحقیق نشان می دهد که ارزش برند، معیارهای برند بر رفتار برند تاثیر دارد ولی نمادهای برند بر رفتار برند تاثیر ندارد و فتار برند بر عملکرد فروشگاه خرده فروشی ارتباط معنی داری دارد ولی نمادهای برند بر عملکرد فروشگاه خرده فروشی ارتباطی ندارد.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: ارزش برند، عملکرد فروشگاه ، معیارهای برند ، نمادهای برند
تاريخ دفاع : 1397-6-17