بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950162742
نویسنده : سید حمید روایی
عنوان پایان نامه : تاثیر فرهنگ نوآوری، نوآوری بازاریابی و نوآوری محصول بر عملکرد بازار شرکت های کوچک و متوسط (مطالعه موردی: شرکت نیوساد در شهر صنعتی رشت)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :سید مظفر میربرگ کار, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : شرکت¬ها در سراسر جهان در اندازه¬ها و بخش¬های مختلف در محیطی فعالیت می¬کنند که هرروز بر پویایی، پیچیدگی و غیر¬قابل¬پیش¬بینی بودن آن‌ها اضافه می¬شود. این افزایش به شرکت¬ها نشان می¬دهد که باید به دنبال شیوه¬های جدید انجام کسب¬وکار خود از طریق نوآوری که موجب سودآوری و باقی ماندن در رأس رقابت می¬شود باشند. علاوه بر این، افزایش رقابت، کوتاه شدن چرخه¬ عمر محصولات، نیاز به موفقیت محصولات جدید؛ بازار گرایی را در دستور کار نوآوری شرکت¬ها قرار داده است؛ بنابراین، پژوهش حاضر تاثیر فرهنگ نوآوری، نوآوری بازاریابی و نوآوری محصول بر عملکرد بازار شرکت های کوچک و متوسط موردبررسی قرار داده است. این پژوهش ازنظر هدف کاربردی و ازنظر روش توصیفی- همبستگی است. جامعه‌ آماری، شرکت نیوساد در شهر صنعتی رشت می‌باشد. حجم نمونه برابر با 102 است. جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه استاندارد و روش¬های کتابخانه‌ای و میدانی استفاده گردید. برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از مدل معادلات ساختاری و نرم‌افزار Smart PLS استفاده‌شده است. نتایج حاکی از آن است فرهنگ نوآوری بر نوآوری بازاریابی، فرهنگ نوآوری بر نوآوری محصول و نوآوری بازاریابی و نوآوری محصول بر عملکرد بازار تاثیر معنی داری دارد و فقط نوآوری بازاریابی بر نوآوری محصول تاثیر معنی داری ندارد.
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: فرهنگ نوآوری، نوآوری بازاریابی، نوآوری محصول، عملکرد بازار
تاريخ دفاع : 1397-6-22