بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950126945
نویسنده : معصومه جاهدی دلیوند
عنوان پایان نامه : بررسی رابطه بین خود پنداره، راهبردهای شناختی و فرا شناختی با تفکر انتقادی در دانش آموزان دوره دوم متوسطه پایه دهم رشته علوم انسانی شهر رشت
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : روانشناسی
رشته/گرایش تحصيلي : روانشناسی عمومی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , طيبه حق پرست,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه خود پنداره، راهبردهای شناختی و فراشناختی با تفکر انتقادی در دانش آموزان بود. روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی و جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانش آموزان دختر دوره متوسطه پایه دهم رشته علوم انسانی ناحیه یک مدارس دولتی شهر رشت در سال 1397 كه تعداد كل آنها برابر 300 نفر می باشند، تشکیل دادند. همچنین نمونه آماری بر طبق جدول کرجسی و مورگان (1970) 169 نفر بودند، که از طریق روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزارگرد آوری دادها پرسشنامه تفکر انتقادي، پرسشنامه خود پنداره راجرز و پرسشنامة راهبردهاي شناختي و فراشناختي بود. جهت تجزيه و تحليل داده¬ها از آمار توصيفي و استنباطي با استفاده از بسته نرم افزاري SPSSنسخه 21 استفاده شد. یافته ها ی پژوهش نشان داد که بین خود پنداره، راهبردهای شناختی و فراشناختی با تفکر انتقادی در دانش آموزان ارتباط معنی داری وجود دارد(05/0>P). کلید واژه: خود پنداره، راهبردهای شناختی و فراشناختی، تفکر انتقادی، دانش آموزان.
كلمات كليدي : کلید واژه: خود پنداره، راهبردهای شناختی و فراشناختی، تفکر انتقادی، دانش آموزان.
تاريخ دفاع : 1397-06-21