بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920072239
نویسنده : عباس بهدانی
عنوان پایان نامه : بررسی تاثیر بازارگرایی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط استان گیلان از طریق قابلیت های بازاریابی و مزیت رقابتی
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مهرداد گودرزوند چگینی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چكيده هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر بازارگرایی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط استان گیلان از طریق قابلیت های بازاریابی و مزیت رقابتی می باشد. اين تحقيق به لحاظ هدف كاربردي و از نوع تحقیقات توصیفی همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقيق شامل همه شرکت های کوچک و متوسط استان گیلان می باشد. تعداد کل شرکت های کوچک و متوسط استان گیلان 827 شرکت می باشد. که برای این تعداد برابر جدول مورگان حجم نمونه برابر 263 شرکت برآورد شده است. در این پژوهش از روش نمونه گیری خوشه ای برای جمع آوری داده های تحقیق استفاده شده است. در این پژوهش ابزاری که با آن به سنجش و اندازه گیری متغیرهای مورد نظر پرداخته شده است پرسشنامه استاندارد مورای و همکاران می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده های این تحقیق از نرم افزار SPSS در بخش آمار توصیفی و از نرم افزار LISREL برای تجزیه و تحلیل آمار استنباطی استفاده شده است. نتایج بدست آمده از آزمون فرضیات بیانگر این است که میزان تاثیر بازارگرایی بر قابلیت های بازاریابی شرکتهای کوچک و متوسط استان گیلان( 87/0 )، میزان تاثیر قابلیت های بازاریابی بر مزیت رقابتی شرکتهای کوچک و متوسط استان گیلان( 76/0 )و میزان تاثیر مزیت رقابتی بر عملکرد شرکتهای کوچک و متوسط استان گیلان( 14/0 )می باشد. كلمات كليدي: بازارگرایی، مزیت رقابتی، عملکرد ، قابلیت های بازاریابی
كلمات كليدي : بازارگرایی، مزیت رقابتی، عملکرد ، قابلیت های بازاریابی
تاريخ دفاع : 96-2-18