بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 940293141
نویسنده : مرجان قربانی فر
عنوان پایان نامه : تأثیر عناصر آمیخته بازاریابی سبز بر وفاداری مشتریان
(مورد مطالعه: شرکت الماس خزر مرغ سبز جیک جیک)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , محمد طالقانی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : با توجه به افزایش شدت رقابتی شدن در صنایع مختلف وفاداری مشتریان یکی از مهم ترین عوامل در رشد برندها و افزايش سود حاصل است. از آنجا که وفاداری منجر به وابستگی روانی در مصرفکنندگان میشود، بازاریابان باید با شناخت هرچه بیشتر نیازهای عاطفی مصرف کنندگان، قدرت برند خود را افزایش داده و از هر فرصتی برای نوآوری در این زمینه استفاده کنند. باتوجه اهمیت وفاداری در محصولات سبز تحقیق حاضر به دنبال پاسخ به این سؤال اساسی است که آیا عناصر آمیخته بازاریابی سبز بر وفاداری مشتریان تأثیر گذار است؟ و در صورت وجود تأثیر، فرآیند آن چگونه خواهد بود؟ این تحقیق براساس نوع هدف کاربردی است. روش گردآوری دادهها میدانی بوده است. به منظور گردآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر مشتریانی که از مرغ سبز جیک جیک استفاده می کنند بوده و 348 مشتری به عنوان نمونهی تحقیق از طریق فرمول کوکوران برای جامعه نامحدود بدست آمد. روش نمونه برداری در تحقیق حاضر ، نمونه برداری غیراحتمالی در دسترس بوده است. برای بررسی پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ بهره برداری شد که برای همهی متغیرها بالاتر از 7/0 بدست آمد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از معادلات ساختاری از نرم افزارهایSPSS و LISREL استفاده شد. تمامی فرضیهها تحقیق حاضر مورد تأیید قرار گرفتند. نتایج حاکی از آن است بیش ترین شدّت تأثیر مربوط به، تأثیر اعتماد سبز بر رضایت سبز و کم ترین شدّت تأثیر مربوط به، تأثیر تصویر سبز بر وفاداری سبز بوده است.
كلمات كليدي : اعتمادسبز، تصویر سبز، رضایت سبز، وفاداری مشتری
تاريخ دفاع : 1396-5-29