بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 950298336
نویسنده : علیرضا اقدام مستقیم کار
عنوان پایان نامه : بهبود صرف و نحو خطاهای حرف اضافه در آگاهی بینزبانی زبان آموزان ایرانی سطح متوسط
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :معصومه ارجمندی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : پژوهش حاضر با هدف بررسی اینکه آیا آموزش مشخصههای صرف و نحوی در بهبود آگاهی بینزبانی زبان آموزان ایرانی سطح متوسط مفید میباشد، صورت گرفته است. برای انجام این پژوهش، 60 زبانآموز مذکر سطح متوسط موسسه زبان کیش در رشت به صورت تصافی و از طریق آزمون QPT انتخاب شدند. سپس، این زبان آموزان به دو گروه شرکت کننده 30 نفری با نام های گروه آزمایش و شاهد تقسیم شدند. برای ارزیابی دانش اولیه ترکیبات حروف اضافه زبان آموزان پیش از شروع دوره آموزشی، پیش آزمون ترکیبات حروف اضافه از هر دو گروه آزمایشی و شاهد گرفته شد. سپس، دوره آموزشی شروع شد و به گروه آزمایش توضیحات در خصوص استفاده از جایگذاری حروف اضافه و ترکیب کلمات داده شد، در حالی که در آموزش گروه شاهد از روش متداول تدریس مکالمه و نوشتار زبان استفاده گردید. در نهایت، به منظور ارزیابی تفاوت های احتمالی عملکرد گروه های تجربی و شاهد، پس آزمونی در خصوص ترکیبات حروف اضافه در میان زبان آموزان هر دو گروه حاضر در دروه های آموزشی صورت پذیرفت. دادههای جمعآوری شده از طریق تجزیه و تحلیل آزمون تی زوجی و مستقل مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج تجزیه و تحلیل دادهها شواهدی را مبنی بر تاثیر مثبت استفاده از آموزش مشخصههای صرف و نحوی در بهبود آگاهی بینزبانی زبان آموزان ایرانی سطح متوسط نشان داد.
كلمات كليدي : بهبود صرف و نحو، خطاهای حرف اضافه، آگاهی بینزبانی
تاريخ دفاع : 1397-06-22