بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 920631594
نویسنده : سید زهرا همتی سراوانی
عنوان پایان نامه : شناسایی عوامل مؤثر در تصمیم خرید محصولات صنایع دستی از دیدگاه مشتریان
(مطالعه موردی: مشتریان نساجی سنتی استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت اجرايي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مهدی فدائی اشکیکی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : صنایع دستی دارای ارزش سنتی و نماد قومیت بومی هر منطقه است و در هر فرهنگی از شاخصهای بنيادین احراز هویت و اعتبار معنوی و تاریخی ملتهاست که ریشه در تاریخ داشته روشنایی بخش راه آینده است. صنایع دستی به عنوان یک منبع مهم ارزش افزوده و بهره وری اقتصادی، جایگاه و خود را حفظ نموده، علاوه بر آنکه دارای ارزش هنری است طیف گسترده ای از کالاها را در بردارد.ازاین رو بکار گیری بازاریابی به مفهوم یک فلسفه مدیریتی برای آن حائز اهمیت میگردد. تصمیم ﺧﺮﻳـﺪ ﻳﻜـﻲ از ﻣﺒﺎﺣـﺚ اﺻـﻠﻲ ﺑﺎزارﻳﺎﺑﻲ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺗﺤﺖ ﺗـﺎﺛﻴﺮ ﻋﻮاﻣـﻞ ﮔﻮﻧـﺎﮔﻮن ﻓﺮﻫﻨﮕﻲ، اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ، ﺷﺨـﺼﻲ و روان ﺷـﻨﺎﺧﺘﻲ ﻗـﺮار داردو به ﻋﻨﻮان واﺣﺪﻫﺎي ﺧﺮﯾﺪ و ﻓﺮآﯾﻨﺪﻫﺎي ﻣﺒﺎدﻟﻪ، قابل لمس و ارزیابی است.
هدف این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر در تصمیم خرید محصولات صنایع دستی از دیدگاه مشتری با مطالعه موردی صنایع نساجی استان گیلان است. تعداد 412 پرسشنامه ای که از جامعه آماری جمع آوری شده بود در بخش توصیفی با شاخصهایی چون درصد فراوانی، میانگین،انحراف معیار و واریانس و در بخش استنباطی، آزمون فرضیهها و تعيين تأثير متغيرها از مدل يابي معادلات ساختاری (SEM) با رویکرد حداقل مربعات جزئی به کمک نرم افزارSmartPLS3 مورد بررسی قرار گرفت.
نتایج حاصله عوامل نظر و عقاید خانواده و دوستان، ظاهر محصول و موقعیت افراد را در تصمیم خرید صنایع دستی موثر می داند.
كلمات كليدي : تصمیم خرید، صنایع دستی، دیدگاه مشتری
تاريخ دفاع : 1397-6-13