بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920134797
نویسنده : سید حسین سیدخلیلی صیاد
عنوان پایان نامه : تاثیر درسکار برونداد تلفیقی بر آمادگی توانایی گفتار زبان انگلیسی زبان آموزان ایرانی سطح متوسطه
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر مجید پورمحمدی,
استاد مشاور (استاد مشاور مدعو) : , دکتر رامین رحیمی,
چكيده : تحقیق حاضر می کوشد به بررسی اثر به کارگیری درسکار برونداد تلفیقی بر آمادگی توانایی گفتار انگلیسی زبان آموزان ایرانی سطح متوسطه بپردازد. اکثر زبان آموزان (زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی) بیشترین اهمیت را برای مهارت توانایی گفتار قائلند. اکثر پژوهشگران، کارشناسان، طراحان کتب درسی، آموزش دهندگان، معلمان و مربیان زبان مدعی اند که مهارت گفتاری از ویژگی هسته مرکزی یادگیری و آموزش زبان دوم برخوردار است. بدین منظور، ۳۰ زبان آموز پسر سطح متوسطه با رده سنی ۱۹-۱۶ از میان ۴۲ زبان آموز از کانون زبان ایران، شعبه هشتپر، گیلان، از طریق آزمون SPT تعیین سطح و سپس بصورت تصادفی به دو گروه ۱۵ نفره آزمایش و شاهد تقسیم بندی شدند. پانزده زبان آموز گروه آزمایش برنامه آموزشی هشت هفته (دو بار در هفته) از طریق آموزش زبان مبتنی بر درسکار بروندادی دریافت نمودند درحالیکه ۱۵ زبان آموز گروه شاهد آموزش رایج موسسات زبان را دریافت کردند. داده های گردآوری شده با استفاده از آمارتوصیفی، آزمون های تی تست مستقل و مزدوج، آزمون لوین و eta squared به کمک نرم افزاز SPSS تجزیه و تحلیل شدند. یافته های تحقیق با توجه به نمرات بالای گروه آزمایش در پس آزمون نسبت به گروه شاهد نشان داد که به کارگیری آموزش زبان مبتنی بر درسکار برونداد تلفیقی در پیشرفت یادگیری گفتار انگلیسی زبان آموزان سطح متوسطه موثر است. بنابراین، این تحقیق به این نتیجه دست یافت که به کارگیری تلفیق درسکار برونداد تلفیقی به عنوان ابزاری برای ارتقای نه تنها در مهارت گفتار زبان آموزان بلکه در رشد زبانی آنان سودمند است؛ چیزی که فرایند شناختی آنهارا در جهت درونی سازی مواد یادگیری به کار می گیرد.
كلمات كليدي : مواد یادگیری
تاريخ دفاع : 1396-6-30